03 November, 2009

Aku Pemandu berhemah..

Di petang yang cerah dan aman memandu pulang dari kerja, sambil radio aku pasangkan tape Sil Khannaz khazanah yang tinggal semenjak aku stadi kat ITM Shah Alam dulu, yang dah nak putus pun tali kasetnya..kepala aku terhangguk hangguk melayan hentakkan double bass Lan Bye. Salah sorang drummer yang aku respek kat Mesia nie..

Sampai kat trapik light simpang ke BBST dan Banting, punyelah panjang qiu. Mak aii.. orang Mesia nie kaye giler.. semua gie keje naik kete..cube cubelah korang naik ERL ker ape..bagi can kat aku driving ngan aman atas jalan nie.. haishh...

Takpe. Aku cool.. aku pemandu berhemah. Tapi aku dah start hangin bila tengok teksi teksi dan Apot Limo mula potong kiu. Macam tak penah ambik sabjek Alam dan Manusia masa sekolah dulu..kalau tak pun Matematik ker. Tak saspek respek orang lansom! kena ajar sikit diorang nie..

Turn aku no giliran 234 di dalam barisan sampai kat Trapik light, aku berenti. Kebetulan aku berdekatan dengan divider pembahagi jalan. Aku jenguk cermin sisi..memang ade lagi teksi apot yang cuba nak potong qiu. . Aku kena buat sikit amal jariah untuk pemandu yang setia menunggu dalam kiu.. Aku tunggu teksi tu dekat, aku terus himpit ke divider kiri..Perangai Syaiton Nirrojim meresap dalam jiwa aku yang kudus nie.

Berdecit decit tayo dier gigit jalan. Tau pun brek. Nak elakkan aku punya pasal, terus teksi tu panjat atas divider. Nasib baik laa Malangnya, divider tue tak tinggi, kalau tinggi, aku layan gak aaa...



Drebar dier dok pandang2 aku.. Pehal lu..aku buat muke sardin. Malas aku nak layan. Sendiri mau ingat laaa...tapi dalam hati.. padan muka lu!

Berhemah tak aku...? http://emo.huhiho.com

4 comments:

  1. hahahaahha dah tue ko aje nak kaya owang lain pun nak gak berkaya2an dengan kereta masing2..hahahahahah

    ReplyDelete
  2. ojin [nk jugak dia bold nama org:P] : uish...anak sapa la ni..berhemahnya..nh seketul b-( :))

    ReplyDelete
  3. Purple : alaaa.. suruh diorang dok umah sehari ke..ape ke...

    Fen : tiru..:-w... maseh....keh keh keh...

    ReplyDelete
  4. HAHAHAHA , gila keji. tapi bagus gak. teksi ni slalu tak bhemah. aku slalu ckp kt mak aku, dengan teksi, kita tkyah nak kesian sgt. HAHAHA

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD