25 January, 2010

Mesin Timbang

Masa : sepuluh tahun yang melampau
Tempat : Kompleks PKNS, Shah Alam.

Lepas kelas, aku dan kawan kawan ke kompleks PKNS. Itu jer laa tempat paling best nak lepak. Masa tue SACC baru nak buat kalau tak silap aku. Kosong lagi. So memang takde ape.. simen ngan batu bata jer yang ade.. kalau nak main batu seremban, boleh laaa.

Lepak makan McD, yang mana semua yang makan bayo sendiri sendiri. Almaklumlah, student...mane ade duet. Nak nak aku. tak penah merasa pun duit pithpitihEnd. Yang ade, duet OmakBapakDen...tak leh nak boros sangat.

Ada satu mesin konon konon meramal nasib. Dan di sebelahnya ada mesin timbang berat. Aku nak guna mesin ramal nasib yang ade mulut tue. Tapi nanti syirik plak sebab boleh mnggoyahkan iman aku yang suci murni stebal tisu muka cap Premier tue..So aku menuju ke mesin penimbang.

Mesin penimbang tue pelik sikit. Dia siap leh kira tinggi sekali. Masa tue, itu lah pertama kali aku jumpa mesin timbang macam tue. Selalunya aku tau, cuma penimbang biasa masuk doposen ngan penimbang macam penimbang tepung tue. Haishhh...

Si Haizi timbang dulu. Badan kurus macam kopok Chacos pun nak timbang. Rugi duit jer. Tapi takpelah..duit dier, bukan duit aku..

Mesin tue siap leh bercakap tuuuu.. wahhh gayat gayat. Dier siap bagitau berat ngan tinggi sekali. Pas tue status BMI. Si Haizi kurus.


"dah dah..aku pulakkk...!"

Belum sempat Hairil nak masukkan duit, aku dah potong line.

"weh...aku nak timbang dulu.."
Aku mencelah bila Hairil cuba nak masukkan duit seringgit dalam slot.
"Potong line tul mamat nie..! Hah..cepatlah.."
Getus si Hairil

Aku masukkan duit dan kemudian berdiri tegak di atas mesin.

Tet tet tet tet..

TINGGI ANDA 168, BERAT ANDA 78KG....

Aku menunggu dengan sabar untuk status BMI.

ANDA GEMOKKKKKKKKKKKKKKKKK....!!
Mesin tue bagitau status BMI aku dengan speaker yang kuat.

Awek awek yang lalu semua pandang.

"Weeeh... blah laa woi.. cilake punye mesin..! Buat malu aku jer...!"
 Dengan hati yang sentap aku berjalan laju meninggalkan mesin timbang. Kalau ade forklift, nak jer aku angkat mesin tue campak dalam tasik depan PKNS tue...kena tangkap pun takpe. Janji aku puas hati. Shilaker punye mesin.

Hairil ngan Haizi gelak tak hingat sambil buat buat tak jalan ngan aku.
Perangai ..macam cipan.

***

Tadi aku timbang berat ngan mesin bayo kat Giant. Hasil diet yang aku buat, aku dah turunkan berat sebanyak 11 kilo. heh heh heh..

Dan sebelum timbang aku pastikan mesin tue bisu.  Kalau tetiba mesin tue bunyi cakap aku gemok, memang aku karate patah lapan belas mesin tue on the spot..

hunsff hunsff hunsff...

13 comments:

  1. mcm mona fendy plak nk kerat 18 ek!

    ReplyDelete
  2. hahahahaha lawak2!!!rase nak golek2!!

    ReplyDelete
  3. nih mesin cik adza nk bersuara.

    "anda chomel"

    ngehngehngeh~

    ReplyDelete
  4. hahaha,.

    mesin tuh pon,,pesal la jujur sgt.,
    org tipu la sposen dua,.
    xpon,.
    bisik2 je la,
    xyh memekak mcm tuh

    ReplyDelete
  5. =))=))=))=))
    motibasi to ojeng...:)):))

    ReplyDelete
  6. hahhahhaha

    kena berhati2 dengan mesin ini....

    kekkeke

    ReplyDelete
  7. wah...xpyh masuk biggest loser asia dah. bagus3... hehehe...

    ReplyDelete
  8. ko hampeh la bro...pehal lak mesin tu cakap kuat? mesti dia sakit tahan berat ko...tu yang dia cakap kuat2...nak soh ko turun cepat tu

    ReplyDelete
  9. wah, 11kg turun... wallahhhhh..... memang mantop

    ReplyDelete
  10. Dak Aboi : hahahha...lebih kurang laa..:D

    wanie-san : ngeee..

    Cik Adza : masyehh..:">

    cikTi : itulah pasal.. dengki tul...

    sue : baeklah..sy abaikan...:D

    Fen : gelak la plak...:-w

    y.a.n.i.e putrajaya : sila berhati hati..:D

    Miss Nurul : tak yah...:">..

    Bullet: oitt..jangan laa kutuk dalam komenan...

    zul : ngeeee..:D

    ReplyDelete
  11. haahhaahahha ok la tue dari dia cakap "ko obersiti" hahahahaah

    ReplyDelete
  12. pernah kena.. dia baca berat betul tapi tinggi salah. huhu..

    tapi aku skrg mmg gemuk. adeh!! tabahnya ko leh hilang 11kg..

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD