09 June, 2010

Ubat keras

Aku duk purak purak menaip report. Walhal, aku sibuk memblogwalking dengan berhemah. Sambil sambil telinga dengan kepekaan yang tinggi dok menangkap derap kaki makhluk makhluk yang cuba mengahampiri meja.

Aku tak amik port ape yang Pak Ariff, Kaygee ngan Encik Din borak kat partition sebelah.

"Piz, nak tanya..hang beli mane ubat bagi keras tu?"
soal Pak Ariff ngan aku tetiba.

"Ubat keras ape, Pak Arip?"
Aku soal balik.

"Ubat yang bagi tegak mencacak macam hang?"

Aku garu kepala.

"Tanye saye buat ape. Tanye la Pak Zali ke, Encik Din ke..Saya tak yah pakai ubat pun memang tercacak!"


Encik Din dan Kaygee gelak terkekeh kekeh.


***




Pak Ariff tanya pasal gel rambut.
Aku ingat dier tanya pasal minyak lintah.

30 comments:

  1. wakakaka..kuang ajaq btoi la depa nie..hahah..sush kwn dgn org tua2 nie..

    ReplyDelete
  2. hahahah..
    ak ingt pon ubt keras 2 mcm KY JELLY si frodo..
    ngeee

    ReplyDelete
  3. moral of the story?
    sila jgn buat kesimpulan awal
    ho..ho..

    ReplyDelete
  4. sah sah otak ko kelabu arini..haha

    ReplyDelete
  5. ish...hari blue sedunia apa nie...:P....baru ku taw rasier ko wei minyak lintah ye..hahaahhaahha....

    ReplyDelete
  6. hahaha...ubat keras????mcm cilaka..asal die cm saje2 nk konpiuskan ko?haha..ko pnh pakai ke?

    ReplyDelete
  7. uishhh,... sentiasa ter'cacak' ek..ops... rambutnyerlah...ish3

    ReplyDelete
  8. Aki:

    tahniah pes...frodo pakai Jelly??..

    ReplyDelete
  9. Mish;

    depa lebih experience..

    ReplyDelete
  10. Xett hereen:

    ..gelak nakal sungguh...

    ReplyDelete
  11. Kniedaz:

    mane ade.. otak saya ok laa Kak oii...
    Pak Arip misleading..

    ReplyDelete
  12. Eiyda:

    sori sikit nok..
    aku tak pakai obat obat nie..
    tetiap pagi memang konfem aku punye....


    err.. rambut di cacakkan..

    ReplyDelete
  13. xtionkamen:

    ..tue laa pasal..


    oiiihh...ori laa..
    tak perlu pakai obat...

    ReplyDelete
  14. Zul;

    hah.. keh keh keh keh...

    ReplyDelete
  15. hahaha, tanya soalan tak habis.. lain kali tanya soalan kasik habis.. hahaha

    ReplyDelete
  16. huhuhu..

    hang dok pikir lain ni..

    ReplyDelete
  17. ahhhhh

    kau memang suke pikir ke lain

    ReplyDelete
  18. dh agak td..mesti pasal gel rambut nie.

    ReplyDelete
  19. wakakak masih terpacak...fuhh cayalah....iklan gak ni....buakan aje ubat gigi,,,iklan ubat rambut oun ado...kekeke laki aku punyer pun tercacak segak bergaya..apakah???rambut la...

    ReplyDelete
  20. diorang saje nk test ko otak biru ke tak..hehe :P

    ReplyDelete
  21. pinky lucia:

    ..tue laa..men sebat jer...

    ReplyDelete
  22. Ju:

    aiseyyyy..aku pikir secara logik jer..

    ReplyDelete
  23. Wanie:

    ko laa nie yang ajo..
    turn on turn on...

    wakakakkaka

    ReplyDelete
  24. AmyLiana:

    hik hik hik...
    ..minda anda masih suci...


    keh keh keh

    ReplyDelete
  25. Erin:

    ..eleh eleh eleh..
    macam laa aku tak tau...

    ReplyDelete
  26. ice♥ice:

    ..dan mungkin diorang berjaya..
    ..huhuhu...

    ReplyDelete
  27. otak kuning mmg gitu.. hahaha =p

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD