19 January, 2010

Definisi kacak..

Semalam dengan muka tak cukup tydo, aku ke opis lama. Di mana tempat aku menjadi seorang pekerja daddykasik satu ketika dulu. Dah enam bulan kot aku tak jumpe diorang kat opis lama.

"Apesal ko nampak kurus Piz?"
soal member aku si Amir.

"Kurus ker?..aku rase macam same jer.." jawab aku konon konon acuh tak acuh. Tapi dalam hati.....kembangggggggg...

Siyes, aku rase bila tengok cermin muka aku tetap tembun macam dulu.

Bila petang, aku lepak rumah makcik aku, aku kena bebel.

"Dulu dah molek bulat, pegi kurus. Entah ape ape.."
bebel makcik aku.

"Erkk.. kena kurus laa Busu. Nak nampak kacak!"
"Abis tue, masa bulat dulu..tak kacak ker?"

"Kacak jugak..tapi nak lagi kacak!"

Busu aku sengih sinis. Dengki laa tue.
Dalam hati...lagiiiiiiiii kembangggggggg....

***

Pagi nie dengan rambut aku bubuh gel banyak banyak, cacakkan rambut, pakai tie kemas kemas drive keta elok elok ke opis. Berjalan dengan penuh gaya.

Makan beger Mesia kat cafe pun kontrol. Gigit sikit sikit. Minum teh O pun bibir sikit jer kena pada cawan. Gaya, Mutu, Keunggulan...

Bila aku masuk opis, aku jalan tegak, dada di bidangkan. Pak Zali dah ada kat meja dier.

"Ko nie pesal?..jalan kontrol" soal Pak Zali.
"Biasalah..lelaki kacak!"

Pak Zali sengih.

"Pak Zali rasa saya dah kurus ke belom?"
soal aku.

Pak Zali pandang aku.
"Entah..sama jer..."

Jawapan Pak Zali buat aku down sikit..penat aku diet...

"Takpe..masih kacak kan?" soal aku lagi.

Pak Zali mengangguk
"Ok laa..kacak sikit.."

Tak kurus takpe.. janji kacak.
Aku up balik kembang dada ngan hidung..

"...tapi ...tak kacak lagiiiiiii banyakkkkkkkk!"
sambung Pak Zali lagi..

***

Aku duduk taip report sambil mengetap bibir.
Siyes...aku takkan tanye Pak Zali ape ape tentang definisi kekacakkan lagi.
Buang karen jer.

Malam nie, aku nak makan tomato ngan tempe banyak banyak!
Tensen aku!

15 comments:

  1. ala kacak pun klu poket kosong xleh jugak!

    ReplyDelete
  2. Dak Aboi : betul betul betul..tapi leh buat modal... ngee

    ju@Lucky^Mummy: sehhhdappp....

    ReplyDelete
  3. kenapa Pak Zali sangat dengki dengan abg ayu ye? :-?

    ReplyDelete
  4. Cik Yana : dier pon kacak gak...:))

    ReplyDelete
  5. emmm, kacak ker? tapi tempe mmg sedap... lalalallala

    ReplyDelete
  6. ko xde lain...tempe ngan aujinz mmg xleh pisah...eh tapi kan bro...ko nak tau x...si zul yang komen kat atas aku ni, sibuk je kalau nampak tempe..better ko sorok tempe tu...

    ReplyDelete
  7. tak kacak takper..janji ati baik..

    ReplyDelete
  8. pyh jgk kalo pak zaki tu jujur sgt,.

    iji2

    ReplyDelete
  9. hahahaha aku sokong pak zali..tolong give me five nan pak zali jap bagi pihak aku.. :P

    ReplyDelete
  10. erkk~ xcukup tydo? :o salah sy ke? minta maap.

    awk.. patut laa tgk gmbr smlm dlm pajero comel semacam. iskk~ buh gel banyak banyak wupenya. :-"

    ReplyDelete
  11. lanun mkn la tomato tu bnyk2..
    bek tuk kulit..
    bgon pagi2 sok da bseri2 muka..
    insyaAllah..
    kalo nk berseri..
    kihkihkih

    ReplyDelete
  12. Zul : tempe itu..aku yg punyeee...

    Bullet : baekkk... aku sorok kat dalam kabinet..jangan bgtau dier...ssshhhh...

    Yanie: aku kacak dan berhati baek (..ngeh ngeh ngeh...)

    cikTi : dier sgt berterus terangg..

    eiyda : hang nie selalu berhaluan kiri..:-w

    Cik Adza : hah?.. comel tang mane?... bukan kacak ker?..

    hani : hari hari makan tomato...:">

    ReplyDelete
  13. muka kamu sweet. comel.
    hehhe~
    mo upload gmbr itu bule?

    :">

    ReplyDelete
  14. hahaha aku pon samo ngan eida...give me 10 kat owang yg paling ensem tue..wakaka...caiyok pak zali....

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD