07 February, 2010

Urgent Call yang Urgent

Tengah aku rajin menaip report yang Pak Zack mintak aku siapkan dengan cepat sebelum matahari tenggelam di ufuk barat, dengan pesanan ikhlas dari beliau, " Sebelum burung balik sarang, boleh siapkan report? ", tetiba datang satu SMS.

Pendek jer
"awk~" 
dari orang tu.

Aku tak sempat nak reply. Aku biarkan kejap. kejap lagi aku reply.
Sambung balik menaip report di Fesbuk bulanan.

Brrrrrrrrtttt....brrrrrrrrrrrttttt...
Henpon SE W710i aku yang di bisukan tetiba menggigil macam kena sawan.
Aku tengok skrin, dari orang tue.

Belum sempat aku jawab dah putus. Aku tarik henpon opis yang selalu jimatkan topap aku. Baru aku mengeja nak mendail nombor henpon, tetiba henpon aku menggigil sawan lagi. Senyap. Lepas tu, menggigil lagi.

Huishh.. nie mesti penting nie..urgent nie kena jawab. Report leh sambung nanti.

"Ello!"
aku menegur dalam nada cemas.

"Awak.. Buat ape?"

"Tengah menaip report. Ade ape?"
soal aku tak sabar.
"Owh yer..awak nak tanya.."

"Ape?"

"Kalau kita masak kat cafe 4 jam, berapa lama sebelum dia rosak?"

***

Pengaruh Cafe World di Fesbuk.
Mengganggu bebudak sekolah nak belajar!


16 comments:

  1. urgent!!
    saya punya dish dah berkulat2 dah..tak leh masuk. kalo masuk je mesti firefox ke chrome ke crashed..sob sob..zaman kegemilangan saya dah jatuh..sob sob..lagi.

    ReplyDelete
  2. la...ingatkan amende tadi..hehe..

    ReplyDelete
  3. adehh..sila jgn addict dgn game pesbuk...
    nati nk berak pun berkira...haha

    ReplyDelete
  4. isk isk isk~
    sape laa tuh.
    igtkan call urgent laa sangat kn.

    *pasni namo call da*

    ReplyDelete
  5. Fen : kita try mytown plak nak nak nak?..buat bandar...

    ReplyDelete
  6. jawapan dier sekitar 8 jam .. sekian terima kasih

    ReplyDelete
  7. Finaz : haaaa...sila ambil perhatian..hahahha..

    sekut tawar: bukan itu jer..makan, tydo, semua nak berkira gak..

    ReplyDelete
  8. touyakaruma: owh..dah buat kajian eh...:d

    ReplyDelete
  9. ojeng, saya masih tak faham pasal komen tue...pengomen ngan blog punye font same kaler...susah lorr mau bace...(..banyak songeh la plakk..) ni :|:|

    ReplyDelete
  10. Fen: huhuhuhu... kalau tak paham..takpe laa..biar den juling bijik mato.. keh keh keh..

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD