07 November, 2010

Kalaulah dulu aku nie bijak sikit..

Masa kecik korang pernah main Tikkam tikkam?
Tak pernah? Bagus.. bukan elok pun.

Sebagai bakal lanun di masa hadapan, aku pernah terjebak dengan tikkam tikkam nie.
Aku salahkan Ah Lek seratus peratus sebab dia mengajar aku berjudi sewaktu aku masih lagi suci teruna. Tapi ..anak Ah Lek lawa..

Masa aku kecik..

Kalau ade seringgit, dalam kepala bersepah benda nak di beli. Tora ngan Ding Dang pun leh dapat..

Macam bese, port perabih duit aku ade laa kedai Ah Lek. Walopon kedai dia aku kentut pun bumbung boleh roboh..tapi Ah Lek nie kaye.
Korang baru nak bisim bisim satu Malaysia..kampung aku, Melayu Cina India semua dah satu Malaysia. Tue, sepupu Ah Lek si Goncong tue leh cakap Jawa, abang Ravi boleh baca Jawi, Abang Mat Tembak leh cakap Tamil ngan Mandarin.. lagi satu Malaysia..

Kemana aku melalut..ok.. bak kate orang, apa yang kita nak, belum tentu kita dapat..

Yang penting..berusaha dengan lebih gigih..

Soal terkorban semasa berusaha tue belakang cerita..

..yang penting..KEPUASAN. 
Walaupun pada masa tue..tak sedo..diri tue dah kena tipu.

Ya Adik adik..judi itu haram. Berdosa..
Nanti masuk Neraka!
Padan muka!

29 comments:

  1. ye, judi haram.. kamu dengan ah lek, saya pulak beli tikam dengan makcik minah...huhu~

    ReplyDelete
  2. dalam diam2 kte xtahu kte dh berjudi
    kalau dlu ak selalu main tikkam yg gne machine yg keluar telur tuh..

    tapi ustazah ak ckp xdosa sbb still ad habuan lain walaupun xdpt ap yg kte nak... btol kan?

    ReplyDelete
  3. Lia3003:

    hahahhaha.. owh..pernah main gak eik..

    ReplyDelete
  4. Fakhrur Razi:

    ..errmm.. kalau yang menguntungkan sebelah pihak itu namanya judi..

    macam tikkam tikkam yang asik tulis Thank you, terima kasih, Cuba lagi tue terang judi..

    koh koh koh..

    ReplyDelete
  5. haha nice one.


    aku nak try gak ah dah tua2 bangka ni.agak2 boleh kan?>ekeke

    ReplyDelete
  6. Miss Fireflies:

    huhuhuhu...jangan weh..
    nanti kemaruk plak...

    ReplyDelete
  7. aku pernah gak terjebak ngan mende nih masa kecik-kecik dulu.gila suka dapat lori mainan

    ReplyDelete
  8. Daisy:

    setelah berapa kali mencuba?..

    koh koh koh

    ReplyDelete
  9. aujinz...ala
    bawu nk wat pasl hobi d mase kecik hahahah
    rindu plak dgn ,mainan tikam tikam ni
    nanti nk tulis ..:P xcopy taw:P
    juz tak sangka kamu wat tajuk ni....heheh
    btw nice..

    ReplyDelete
  10. Miss Jay:

    laaa.. same ker?.. hik hik hik..
    tak kisah laa.. cara masing masing kan berlainan..

    koh koh koh..

    ReplyDelete
  11. comel lukisan tu.. hehehe. aku suka.

    ReplyDelete
  12. hahahaha
    pernah2!!
    tapi dulu saya la yg menjadi ah lek itu!
    kah kah kah
    *tlg jaga kedai runcit makcik*

    ReplyDelete
  13. wanie-sang:

    ngeh ngeh ngeh...
    oooo.. tokan rupenye..

    ReplyDelete
  14. hehheh...aku pun penah main gak...kecik2 g aku dah reti berjudi rupanya huhuhu

    ReplyDelete
  15. hakhakhak gigih. adik laki ai pun dulu suke yu main menatam ni. abis duit. kehkehkeh.

    ReplyDelete
  16. aku tikam tikam dlm mesin tu beb!
    yang dapat pemadam!
    hahaha

    ReplyDelete
  17. mase kecik dulu, suka beli makanan yg dlm nye de kertas kecik..gnjaran yg dpt......tp semuanye 'thank you'.

    ok lah..harga 20/30posen jer, dpt mknann lg..

    kalo xde ape, mmg rugi lah...

    ReplyDelete
  18. Lalingloi:

    adik yu ke..yu??.. keh keh keh

    ReplyDelete
  19. Aki:

    yang dalam mesin tue, aku tak pernah main..

    sebab mungkin masa tue aku dah jadi Goat of Gambler..koh koh koh..

    terasa nak lempang laju laju..

    ReplyDelete
  20. Ann:

    hahahha.. eleh..keropok dier bukannya nak makan sangat..

    nak kertas tue jer..kan kan kan ...

    keh keh keh..

    ReplyDelete
  21. abg ojin!!knape spelling die tikkam tikkam?knape bukan tikam tikam?hak3

    ReplyDelete
  22. Aleen:

    adik Aleen..[..potong tul dak sorang nie, macam mane nak propose atas tangga nie..]

    Tikkam Tikkam ..sebab rasanya nama dia dari bahasa Cina..

    ReplyDelete
  23. ala ms kecik2 aku pun main tikam2.. ms tu mn ada pk hram @ x!!!! huhuhu

    ReplyDelete
  24. Kecik2 lg kita dah dididik utj berjudi.haha.zaman kanak2 aku memang tak lekang lah dri bertikam ni.mcm2 pesen tikam aku pnah main.haha

    ReplyDelete
  25. Sue:

    Ya betoll..
    sokongg...


    [dan dan..]

    ReplyDelete
  26. fndrocka:

    yap..tapi yang guna kertas nie lagi aku suka masa kecik kecik dulu..

    ReplyDelete
  27. zaman dulu, budak2 dpt 20 sen pun seronok sakan dah..haha

    p/s : lawa kartun.. :)

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD