09 April, 2011

Realiti itu pahit..

Korang pernah rasa di abaikan? Dah laa kebulur tahap cipan jatuh tertonggeng berguling guling, awok panggil suruh amik order dengan kontrol muka hensem tapi awek pelayan buat dokno jerp..

Bajet hang cun macam Lisa Surihani? Awat?.. muka aku tak hensem macam Brad Pitt?.. perghh.. berangin satu badan. Yang tak leh blah, aku tengah stadi menu nak order ape boleh plak dier tarik bagi kat meja sebelah. Whatt??..

Bila aku tepuk meja sambil bangun alaa ala sentap, baru awek pelayan nak terbeliak bijik mata.. Baru kau tau aku hensem kan?! (.. giler terasa macho disitu..)

Padan muka, kan hang dah hilang seorang kastemer hensem di situ.
Sudahlah Senah, aku dah pangkah kedai hang...
Usah kau rayu aku lagi.. Selama lima belas minit aku menunggu tak kau hiraukan aku.
Blah laa luu..

***

Aku ke kedai runcit di sebelah. Bajet nak beli susu Marigold HL. Terasa kacak disitu bila lelaki maskulin yang konon konon hensem membeli susu sambil diperhatikan oleh awek awek yang dok lepak sambil berborak ngan abang jual beger.

Sambil membawa susu Marigold HL yang diimbangi dengan tinggi rendah kebaikan susu, aku menuju ke kaunter bayaran.

Dok masa menunggu giliran, corong telinge terdengo lagu dicorong radio yang aku rase hanya sesuai di pasang masa orang mati. Bedebah... bernanah telinga aku. Macam haram..

"RM5.80 bang!"
sapa si pembantu kedai.

"Ok............ Lagu sape nie bang?.."
soal aku.

Si Pembantu kedai tersengih sengih sambil memandang kepada tokei kedai di sebelahnya.

"Saya laa bang, saya rakam kat CD.. saja nak test suara. Okey tak?"
Jawab tokei kedai sambil malu malu cipan.




"........................................ ...................................................owh.. ok. Bai!"

Kang aku jawab secara jujur dan ikhlas dari sudut hati yang paling dalam, ade yang terjun dari tingkat lima belas pulak karang...


***

33 comments:

  1. hahahahhahahahhhaha....jangan sampai ko minum susu tuh nanti jadi macam tokei kedai...takut susu tuh dah terkenan ble dia dgr ari2 tokei kedai nyanyi..

    ReplyDelete
  2. amende yg pkcik ojinz meng'hiperbola nih. ahahahaha.
    tp klaka la beli susu HL siap imbang tggi rendah. ayt x bole blaaaa

    ReplyDelete
  3. ahahaha..klakar btol..eii..ila x minum susu..xsuka..tgk susu pn nk munth.. -_-

    ReplyDelete
  4. susu marigold kegemaranku..
    mtk ckit enjik ojinz!
    haha..
    nk perise stoberi..

    ReplyDelete
  5. hahahaa . jangan weyh . nanti dia tutup kedai tak bukak seminggu . hee ~

    ReplyDelete
  6. pergh...bajet suara lanun lagi sedap kot dari adik tue...:P

    ReplyDelete
  7. saje je kan. macam tahu2 je aku tengah teringin nak minum susu. -.-

    psst. kalau aku pelayan tu, lama dah aku layan hang. keh3.

    oh yang di blog aku tadi masalah teknikal. silap klik di formspring. hihi

    ReplyDelete
  8. Ce citer.....ce citer....lagu aper tuh???

    ReplyDelete
  9. hehehe..mintak la sign sekali..artis tu..

    ReplyDelete
  10. sedap sgt sore pkcik tu...

    kalu x encik ojinz ni xsedor plak psl lagu tu..

    hikhikk..

    pehh.. minum marigold... healthy man

    ReplyDelete
  11. @Cik 18

    eiii.. simpangggggg.. koh koh koh

    ReplyDelete
  12. @Silah:

    betul ape.. susu tue memang ada tinggi rendah.. Marigold HL kan..high low..:))

    ReplyDelete
  13. @Ila:

    hahahahhha... esok lusa kena minum jugak.. lalalalla

    ReplyDelete
  14. @Cik Ezy:

    suka yang original.. ghase dier best.. kalau nak jadikkan susu coklat ataupun stroberi.. cuma tambah Hershey Colat sirap atau stoberi.. nom nom nom.. sedapppp..

    ReplyDelete
  15. @Yaya:

    alaaa.. takpe.. koh koh koh.. Ojinz tak kisahh..

    ReplyDelete
  16. @Iena:

    kalau hang dengaq pon.. gerenti hang tertidoq atas peti ais..

    ReplyDelete
  17. @Sab:

    iyer laa tue layan aku.. koh koh koh..

    ReplyDelete
  18. @CC:

    kurang pasti laaa.. lagu ape entah.. memang buhsan giler.. muahahahahha

    ReplyDelete
  19. @Ishiko.:

    iyer laa.. tengah sabo ler nie.. :D

    ReplyDelete
  20. @d_la:

    hahahahah.. takde nye nak mintak sign.. mintak deskaun ade ler..

    ReplyDelete
  21. @Cik Hani:

    hahahahaha.. sedo lagu tue sebab sakit telinger.. koh koh koh

    ReplyDelete
  22. betul la. saya tak pandai menipu tau. hikhik

    ReplyDelete
  23. @Sab:

    baeklah.. ai percaye.. nak layanan Pes Klas...

    ReplyDelete
  24. mane nk dpt mnde alah tu encik ojinz?
    hoho..

    p/s : cursor tu saye gune sbb hargai pemberian org..
    maaf maaf maaf..
    hee..

    ReplyDelete
  25. @Cik ezy:

    Boleh di dapati di pasaraya pasaraya yang berdekatan.. koh koh koh

    ReplyDelete
  26. addooiii..nk gak taw lagu ape der...






    jom singgah n follow belog fyna.
    http://inibelogfyna.blogspot.com

    ReplyDelete
  27. @fyna:

    kurang pasti la Cik Fyna.. lgpun tak pernah dengo.. huhuhu

    ReplyDelete
  28. ko try la soh dye g blaja dgn abg adnan abu hassan weyh nt mst ko truje hak3

    ReplyDelete
  29. ha3,xley blah.xpnah aku jumpa tokey kedai pasang lagu sendiri kat kedai miliknya supaya dpt didengari semua insan.keji!bahaha

    ReplyDelete
  30. lain kali terus terang jela. nak tgk dia halau ko or asah pisau ke kn? xD

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD