26 August, 2011

Dulu dulu bila Lanun berpuasa..

Sekarang kalau berpuasa, takde hal. Tapi masa bebudak sekolah, puasa amat mencabar der. Masa kecik kalau aku kata puasa aku penuh, memang kencing merembes laa.. takde penuhnya. Penuh dengan tipu helah ade laa..iyer laa.. zaman tue baru nak suai kenal.

Paling aku takleh tahan, bila haus. Terasa duduk dekat padang pasir gayanya. Dah macam cacing kot rasanya. Kalau ikutkan undang undang Diktator Sadis, aku boleh mandi tengahari sekali jer. Kalau dua tiga kali tue menipu ler tue.

Paling habis pon, aku peluk akuarium Diktator Sadis yang sejuk. Jeles jugak aku tengok ikan emas beliau yang duk kunyah makanan dengan selamba tanpa memperdulikan aku yang setengah kiok mintak ihsan.


Bila semakin panas dan menggelitik kepanasan, otak aku cepat cepat mengambil alih untuk kesinambungan hidup yang perlu di pertahankan. Tak semua setan kena ikat bulan puasa, ada jugak sekor setan berjambul terlepas.


Biasanya, peti ais adalah sasaran aku. Aku dah siap siapkan jawapan kalau kalau Diktator Sadis nampak aku bukak peti ais. Aku cakap laa nak ambik udara sejuk peti ais. Aku biasa buat macam tue. Siapa pernah buat woii, angkat tangan!


Tapi itu semua muslihat seekor Lanun. Sambil menyejuk, kita minum air sirap. Kalau ada kuih kuih baki sahur yang tak abis di makan, capai, pandang kiri kanan dan terus ngap! Mulut penuh tapi mata melingas kaber line.


Tapi... langit tak selalu cerah, sepandai pandai tupai bercatwalk, akhirnya tak masuk Olimpik juga. Sekali kantoi dengan Diktator Sadis, sebulan aku tak boleh rapat dengan peti ais waktu siang bulan puasa.

Aku rasa, masa kekecik dulu, Diktator Sadis pun pernah buat macam aku. Sebab itu dia takleh kena kencing dengan aku. Duhh..

P/s :: aku lupa nak pesan, semua di atas adalah perangai aku masa belum akil baligh.. yang dah tua bangka jangan nak buat perangai macam nie.. aku seligi pakai buku lali karang..

32 comments:

  1. biasa la tu..x pernah minum air masa mndi ke

    ReplyDelete
  2. ak x pernh pun tipu time pose...
    bile nk buke gtau je...
    mak x pakse pun... hahaha

    ReplyDelete
  3. hahahha aku nak copy ayat2 durjana kau nihh

    ReplyDelete
  4. hahaha..nape tak ambik pegi makan jejaoh je?? sengal gila..hahaha

    ReplyDelete
  5. nak makan pun tak beragak, biskut besar nak mampus

    ReplyDelete
  6. hahahaha biase la.. budak2 ;P

    ReplyDelete
  7. hehe,ak mse kecik lurus sket,xnak puase trus x puase...xpenah curik2 :P

    ReplyDelete
  8. dah sunat belom time tuh??kah kahh..sengall..

    ReplyDelete
  9. muka kantoi tu takleh blah :))

    ReplyDelete
  10. kah kah kah...
    teringat masa kecik dulu jgak...
    lapar macam rasa nak mati je, padahal masa berbuka makan takde byk pon..hahaha

    ReplyDelete
  11. selamat hari raye!!maaf zahir batin....

    "puase tak penoh..jgn harap nak dapat ketupat first trip..tggu 2nd trip.." style mak guey..huhu *janji dpt makan hehehe*

    ReplyDelete
  12. abam ojinz,
    camat hali laye aidilpitri! fatin mintak sorry eyh kalo penah buat abam ojinz marah2 ke atau ape2.. ekekek. nak balik lenggeng dah ni! yeayyy! :)

    ReplyDelete
  13. ingat zaman kecik2 dulu... kahkahkah...!!

    Selamat Hari Raya!!

    ReplyDelete
  14. Cik Misi ::

    pernah gak.. sebab tue ada ayat "kalau mandi dua tiga kali tue menipu le tue.."

    ReplyDelete
  15. @ Deen ::

    hohohoho.. aku rasa masa darjah satu dulu aku jujur laa kot.. tak nak puasa, aku cakap jer.. koh koh koh

    ReplyDelete
  16. Cik Kelip Kelip ::

    Ayat durjana yang mana??..

    ReplyDelete
  17. @TheSharkox ::

    sesekali dah tak puasa, makan bio sampai kenyang.. koh koh koh

    ReplyDelete
  18. @ Tasha ::

    bagus bagus.. jangan tipu tipu, tak baek.. koh koh koh

    ReplyDelete
  19. @ Syafeika Edora ::

    hah??.. sama ker??.. hue hue hue

    ReplyDelete
  20. @ Noli ::

    belom lagi.. hua hua hua

    ReplyDelete
  21. @ cEro ::

    itu di namakan mainan perasaan..
    minda bermain dengan perot.. koh koh koh

    ReplyDelete
  22. @ FH ::

    ha'ah.. saya inesen masa tue.. hue hue hue

    ReplyDelete
  23. @ cik sophia kirai ::

    mak yu sangat ohsemm.. hua hua hua

    ReplyDelete
  24. aku selalu..hahaha..dululah..tp x pnh kantoi..hebat sungguh rase...hoho

    ReplyDelete
  25. @ Fatin ::

    Selamat Hari ghayo dak Faten... jangan lupo lak makan ketupek tue, ingat ingat laa kek den nie aaa... koh koh koh

    ReplyDelete
  26. @ TK ::

    Selamat Hari Raya.. hue hu ehue

    ReplyDelete
  27. ohhhh! buatkan aku teringat kisah lampau ku dulu,muahahahahhahahaha




    selamat hari raya ye tuan blog :)

    ReplyDelete
  28. bebudak memang bernas idea dia nak bukak poser. alasan pulak kadang2 merepek meraban.

    aku pernah 'ter'minum air sirap sejuk time petang nak bukak poser. sape suruh letak kat atas meja kan? bukan salah aku la.. hohoho~

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD