24 March, 2009

Hari nie hujan turun mencurah-curahRainy. Aku kerja petang. Memang asyik beb.. Dengan suasana rintik rintik hujan yang menenangkan jiwa, aku tido dengan penuh lenaSleeping. Sebaik aku terjaga, jam dah menunjukkan pukul 1.30 petang.. alamakk.. aku dah lambat nak pegi keje...hahahahaha...

Dalam perjalanan ke tempat kerja, aku tengok kereta beratur di jalan raya siap dengan polis trafik yang berkawal. Alamak.. ada roadblock ker?. Aku tak penah kisah ngan roadblock. Moto aku standard ( semenjak eksiden), lesen aku tamat tempoh tahun 2010. roadtax aku... err..dah lama tak cek..:P

Dengan selamber aku bertanya ngan abang polis trafik. " Kenape encik? ". Abang Polis trafik tue menjawab " Banjir la encik..moto tak lepas nie" dengan suara yang lembut. (Sejuk ati aku..semangat lagi aku nak bertanya). " Habis tue..macam mana? " soal aku lagi. Dia menjawab " Takpe... boleh patah balik.. tapi hati-hati". Jalan tue kira macam highway laa.. dari KLIA ke Putrajaya. One way. So dia nasihatkan aku supaya berhati hati..Sebab kete kat jalan tue semua pemandunya sakit perut. (Laju macam F1). Jalan tue jugak aku panggil Jalan Anjing Mati. Dah banyak anjing yang hilang nyawa kat jalan tue. Aku pernah langgar sekor...:P

Nasib baik ada jalan lain. Aku redah laa jalan tue untuk ke tempat kerja. Kalau tak..tangan aku ringan nak telepon opis nak mintak Emergency Leave. Oleh kerana ada jalan lain, niat tue aku lupakan.

Dalam kelam kabut tue, sebuah kereta Kancil bertembung dengan kereta Waja yang berpatah balik. Adehh.. haru. Nasib baik cium mulut jerk. Takde yang terkorban. Aku dengan penuh berhati-hati meredah jalan sehala untuk menggunakan jalan yang satu lagi. Sebelum pukul 3, aku selamat sampai di Ofis. Alhamdulillah. Bersih lagi rekod kerja aku tahun nie..har har har...Laughing 2


1 comment:

  1. tahniah2!
    1. sebab berbudi bahasa
    2. sebab langgar anjing -.-"
    3. sebab rekod ko bersih. tahun tu la. HAHAHA

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD