18 November, 2009

Internet oh internet..

Kerajaan akan membenlanjakan berbilion ringgit untuk menaik tarafkan kelajuan internet di Malaysia..ok..menarik sungguh.

Pernah sekali masa aku lepak lepak dengan kawan aku dari Korea tiba tiba dia cakap laptop dier hang setiap kali dier log on ke internet. Bila aku tengok, bukanlah hang, tapi masih lagi loading page..biasalah kan.. Aku nak cakap tenet kat Malaysia nie lembab pun aku segan. Lantak ko lah.. tunggulah ko sampai kematu page tue nak loading..ahaks..

Di TV, di radio macam macam ISP yang dok pomot diorang punye brand. Potong sana, sambung sini, takde had, tanpa had..macam macam ler..

Tapi..macam tue gak.. Bila agaknya internet kat Malaysia nie boleh laju giler?
Teringin gak aku internet kat Malaysia nie bila aku taip entri blog, belum habis aku tekan button Publish Post dier dah publish...aku kan obses dengan kelajuan.. khohkhohkhoh..

Tapi..buat masa skang nie, aku sabo jer lah dengan apa yang ada kan...

***
Help help...aku tak leh nak masuk CAFE WORLD......uhuk uhuk..


17 comments:

  1. kalau dah laju tahap ko xtekan publish pun dia dah publish, baik ko cakap ko pikir je nak buat entry ape, terus publish dah. xyah taip...boleh x?

    ReplyDelete
  2. he,, ko nak advance g2 ke?? adoii laa kat negara yg maju pon tak g2 hahah...

    emm ko tak leh masok cfe ek?? aku bukan tak leh masok tp tenet bangang tahap ^$#$^& kat umah...memang hbs rosak maknan aku tension thp gaban r...

    per2 pon hope kerajaan pndng serius hal nih..sbb die kena phm pemain2 cafe kat facebook nih hahaha

    ReplyDelete
  3. kalau dah sampai ke tahap mcm tu kan... ish dasyat2.. mmg canggih abis laa...

    tapi kalau semakin dasyat...& dasyat sgt pun gerun jgk...

    silap2 menguasai pemikiran..huhu.....

    ReplyDelete
  4. yelah..klu dah sampai mcm ni skali pemikiran kau..mau ko giler.."jgn pemikiran menguasai diri"
    eh..betul ker ayat aku nih..hheheheh. layan je lah

    ReplyDelete
  5. walaweh..aku soka dengan kelajuan terlampau tue..baru la aku suka menjadi blogger yang tegar..cewah...
    ish2 anak sapa la nie yang kejam sangat nie..sanggup menayangkan vontot teddy bear tue..ish2..ketumbit mata den...

    ReplyDelete
  6. hahaha.. aku pun obses kan kelajuan.. tapi aku guna wifi U.. quite ok laa.. hehe

    ReplyDelete
  7. Bullet : kalau macam tue.. aku tobat dah tak berblogging lagi...huhuhu

    Cikgu Farha : betul..hidup Cafe wWorld!..ahaks..

    Miss Nurul : lambat lagi lah kot sampai tahap tue..

    Intan : pemikiran takpe.. jangan nafsu nafsi...khoh khoh khoh..

    Purple : ahaks.. tengok jer..jangan sekodeng!

    Pinky : ahaks.. kalau berukben aku kurang power, aku akan guna mamakben

    ReplyDelete
  8. takpe... biar lambat asal selamat...huhuhu

    ReplyDelete
  9. encik Zul : iyer iyer..paham.. huhuhuhu

    ReplyDelete
  10. Ojin ojin, sini pun takleh masuk cafe world jugak. tapi saya usaha jugak dengan gigih nak masuk sebab dapat buat burger tanpa rosak selama 2 hari. tinggal sejam suku dari sekarang..hehe..tak payah risau dah makanan rosak siap langau segala. sakit hati je tengok

    ReplyDelete
  11. Fen : sila berusaha dengan lebih gigih yer...ahaks...

    ReplyDelete
  12. heheh..betuju pasal internet nih..kat opis aku pun internet bengong gak...hurm lak pi la...kat umah aku pki tpo up internet..tu pung x laju gak..huhuh

    ReplyDelete
  13. Sue : sabo lah yer...tahun 2018 kot baru tenet kat mesia nie laju macam siput..err.. ribut..

    ReplyDelete
  14. .ahhaha comel gile gmbr tu
    .rse nk copy buat wallpaper desktop pc n wallpaper hp je ;p

    ReplyDelete
  15. cik Intan : huhuhu...comelkan kan kan..

    ReplyDelete
  16. mmg itu la yg ak harapkan..
    mmbayo xmiss..tp speed..adoi..letih la tgu..

    ReplyDelete
  17. applemintlady : la nie pun..berukben maxis aku tersedu sedu laoding page.. hampeh...

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD