04 January, 2010

Anak

Mesej awal pagi masuk bila aku tengah siap siap nak gie keje.

Dari Encik Din..

"Saya cuti hari nie..nak hanto anak gie sekolah"


Aku reply
"Ok"

Masa aku tengah panaskan enjin kereta awal pagi..biasalah keta aku kan manje sikit bila pagi. Nak kena kejut betul betul baru dier leh jalan laju. Satu lagi SMS masuk.

"Piz, aku ambil cuti hari nie. Nak gie rejister anak!"
mesej dari Pak Zali.

Aku reply - "OK!"

Tengahari tadi pulak..

"Piz, hari nie saya Half day. Gie anto anak"
Encik Mat pulak menginform aku.

Aku reply "Ok!"

Aku pandang Pak Zack. Dier pandang aku.

"Pak Zack takmo anto anak ker?"
"Tak. Cikgu Faridah uruskan anak!"

"Ok! Saya pun nak uruskan anak kejap!"

"Hah?" muka blur Pak Zack bila tanye soklan tue.



"Iyer laaa..anak tekak saya. Dari pagi saya tak makan ape ape nie dok kaber tempat Encik Din ngan Pak Zali cuti! Kalau Pak Zack bagi sila kata OK!"

Pak Zack sengih.

"OK!"

***

Notakakibusuk : boleh kurus aku macam nie...

15 comments:

  1. Isssshhhhh ish ish..dh ada anak rupanya makhluk tuhan ni [-([-( tak jadi nk ajak detim[-([-(

    ReplyDelete
  2. ape,.
    pakat anta ank skolah eh,.

    ReplyDelete
  3. ahaha..jeles pada org yg ade anak.. leh cuti.

    ReplyDelete
  4. Si Budak Aboi: tue laaaa..

    Fen: hang pon dah ade anak gak...[-(

    cikTi : siorang suka wat macam tue..

    Jard the Great : bila nak ade anak?..:P

    ReplyDelete
  5. hye..

    tul gak ank tkak..
    ari nih 1st day sekolah..
    mmg makbpak anta ank g sek..
    pas tu jln kt putrajaya pon jem bgai nk rak..
    huhuhu..

    ReplyDelete
  6. Bintang Hati : haaa..kan kan kan...ahaks..

    ReplyDelete
  7. Iena : iena?..wahhhh..ahaks....:P

    ReplyDelete
  8. sakit plak anak mata aku ni...lalalallala

    ReplyDelete
  9. anak :| huk...bila abg ayu mo ada anak sendiri? 8->

    (sekadar soalan gitu2. tak yah jawab pun takpe :p )

    ReplyDelete
  10. zul : iyer laa iyer laaa......huhuhu

    Miss Nurul : hohohoho..

    cik Yana : sy pasti...sy namo jawab...:|

    ReplyDelete
  11. hahahahahahahaha masa ko lambat lagi..tunggu turn ko lak sms diorang cam tue...

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD