24 July, 2010

Nasihat Otai..

Tengah gua sedap sedap menghadap hirisan mangga yang ayah potong, aku masuk mulut, ayah potong, aku masuk mulut, sampai ayah aku jeling meng ehem ehem pada aku..

Banyak benda di borakkan. Ayah dok cerita pasal Uptown, helikopter kontrol, bot kontrol, Kereta kontrol..last last entah macam mane sesat sampai ke bab kawen kawen.

"Korang nanti..."
ayat ayah terputus bila dier menghunggis bijik mangga.

"...paracut jangan bukak awal awal. Nanti hanyut. Jangan bukak lambat sangat, nanti tak sempat.."
pesan ayah sambil melempar bijik mangga ke dalam bekas sampah.



Aku diam. Angah pandang aku. Aku pandang Angah.


"Beng...ape kaitan payung terjun ngan kawen?"
Bisik Angah kepada aku.
Aku terkebil kebil.


Metafora  peringkat tertinggi bekas seorang Komando.
Haram aku tak paham.

15 comments:

  1. haha..dlm tu...pesan sorg wira.haaha

    ReplyDelete
  2. nasihat seorng ayah kpd anak2 lelaki nya...so sweet..

    ReplyDelete
  3. maaf,dlm kadaan aku skang neh,aku xdpt nak pk dlm2.ang pon,jgn pk sgt.2 3 ari nk kawen baru pk dlm2.

    ReplyDelete
  4. Ann:

    hahahha.. nasihat sengal

    ReplyDelete
  5. MiszNoRul:

    aku pun tak paham...
    ngeee

    ReplyDelete
  6. Farid:

    aku pon tak pahammm...

    hahahhaha

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD