13 September, 2010

Aktiviti Raya

Malam Raya

"Along, cepatlah tolong!"

"Tak boleh laa Cik, skill dah berkarat..tak jadi kang!"
Aku beri alasan kepada Mak Cik aku. (Masa kecik, beliau di kenali sebagai Diktator Sadis. Biler dah kawen, dah ade tiga anak, entah mane hilang baran singa dier..)

"Nak tunggu Uda, tak sempat siap kang"

"Sempat punye..."
Alasan kebal.

Cik suruh aku matikan anyaman ketupat.
Giler wei..dah tujuh tahun aku tak anyam ketupat.
Aku nak anyam ketupat bawang, jadik tikar mengkuang.
Giler punye  karat dah skill aku.

***
Pagi Raya,
orang makan lemang ngan ketupat,
Aku makan spaghetti. Baru Raya Italia sikit.


Dah biasa, gie masjid kat kampung jalan kaki.. baru kampung beb..

"Bang Long, lepas sembahyang Raya, kita teruskan misi kita! Ayong ngan Daus join skali.."
Si Kenit bersuara.

"Mestilah...mesti pulun habis habisan.."
Aku mengiyakan..





***

Misi RTS dari malam tadi, hingga ke Subuh..bersambung selepas sembahyang Raya.


Malam Raya Pertama

"Cepatlah Bang Long, kang dah malam....ramai plak orang.."
Angah memberi arahan.

"Sempat laaa... kejap!"

"Agak agak..leh pulun macam dulu tak?"
soal Angah Lagi.

"Mesti laaa...juara!"

Pastilah aku Juara..
Juara Longkang..
sape leh lawan.. shoottt!!

13 comments:

  1. hahaha. melayan bowling pula korang. ok ler tu... daripada abg2 aku, melayan resident evil. jeles wei! budak2 pmpuan kena tolong dekat dapur. not fair tau. T____T

    ReplyDelete
  2. bowling?? haa.. meh nk celen... ada brani kaa inchik???


    xsempat nk up lg gambo raye.. no stori mori, sbb gambo je dh penuh satu lemari.. (^_^)v

    ReplyDelete
  3. hak2 . kte sme kot . juare longkg ^__^

    ReplyDelete
  4. seronok pakcik baca cerita orang muda beraya.

    ReplyDelete
  5. maisyara:

    ape plak.. orang lelaki pun tolong kat dapur la.. tolong tengok..

    koh koh koh

    ReplyDelete
  6. Nini:

    lame ko tak jengah aku.. koh koh koh

    ReplyDelete
  7. Uncle Al-Lavendari:

    alaa.. Uncle.. biase jer..huhuhu

    ReplyDelete
  8. raya beb..ang duk sibuk men game lak...haha

    ReplyDelete
  9. haa.. jom.. jom... set tmpt n time laa kalu berani... wa bawak satu batalion king ngan queen of boling kt hang..




    king ngan queen longkang laa tapi... (^_^)v

    ReplyDelete
  10. matikan sarung ketupat kena ada skil ke?

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD