28 October, 2010

Pakcik tu kerek!

Aku berdiri bersandar pada pintu kereta aku. Dengan cermin mata hitam Oakley.

Aku rasa, gaya macam nie mampu memikat mane mane awek pun.
Dah la kacak, ada kereta..
Tapi bedebah, semua awek yang lalu langsung tak pandang aku.

Aku perhatikan di hujung jalan. Seorang pakcik tua yang cuma memakai singlet dan berbasikal Raleigh yang dah berkarat berdiri sambil tersenyum di kelilingi lima orang gadis yang jelita.

Aku tak puas hati.
Aku lintas jalan dan menghampiri pakcik tua dan memberi salam.

"Pakcik guna ilmu apa sampai awek keliling pinggang nie?"

soal aku.

Pakcik tua tak menjawab. Dia hulurkan sehelai tisu kepada aku.

"Nak buat apa tisu nie?"
soal aku.

"Lap hingus hang tue!"
jawab Pakcik tua tersenyum sinis.



Aku sentap dan terus terduduk di birai katil.




Hampeh tul.
Malam nie kalau Pakcik tue datang lagi dalam mimpi aku, aku langgar basikal dia!

17 comments:

  1. hahahaharun betol. ingat betoi2 tadi..

    ReplyDelete
  2. Konon nak menuntut ilmu melalui mimpi lah tu

    ReplyDelete
  3. hahahaha
    buat malu je pakai smart2
    tapi hingus meleleh en.aujinz..
    biar pakcik tu dtg lgi dlm mimpi!haha

    ReplyDelete
  4. hahahahha...mcm siot jek ko nih..mimpi rupenye

    ReplyDelete
  5. Fen:

    Heh.. kalau betul betul mau aku berguling kat tepi jalan tue..

    ReplyDelete
  6. Maisyara:

    tuntut ilmu ngan dia laaa..

    ReplyDelete
  7. Wanie-sang:

    isk isk isk.. takmo aaa..

    ReplyDelete
  8. Intan_blur:

    ko dah sihat nok?.. muahahhaha

    ReplyDelete
  9. lenkali nak mimpi ajak aku skali ;p

    ReplyDelete
  10. hensem tapi ada hingus sapala nak dekat..muahahaha

    ReplyDelete
  11. Daisy:

    tak boleh.. nanti hang pergi kat pakcik tue jugak..


    muahahahhahaha

    ReplyDelete
  12. Kniedaz:

    keh keh keh..
    tue la pasal..

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD