17 February, 2011

Pagi yang Tenang..

Suasana tenang permai.
Hanya kedengaran ketok tok tok bunyik kibod yang di tekan.
Suara Pak Zack yang mengalunkan irama yang tak diketahui tajuknya kadang kadang memecahkan suasana.

Semasa ketenangan yang permai,
tiba tiba..

♫♪♫♪ "Kauu yang cantek, sopan santunmuUuu.. paling comelll di hatikuuuuuu!!! Ku tahuuu kau di lupaaaa..olehhhhh... temannnnn... laammmmaaaaaaaa!" ♫♪♫♪

"Oiii!"
suara Pak Zali berkumandang..


***

Aku terasa bahu aku di cuit dengan benda keras.
Aku pandang ke kanan, Encik Din dengan memegang pembaris sambil tersengih sengih menjuihkan mulut ke kiri aku.

Aku toleh ke kiri.

"Ehh.. ehh.. alamak Tuan!"
aku tersengih sengih kamben.

"Ko pehal?.. jiwa kacau?"
soal Bigboss aku yang rupanya menyaksikan paduan suara aku yang lunak merdu di sulami dengan kesumbangan tahap neraka.

***

Pengajaran untuk aku hari nie..
lenkali nak layan Bola Bola Api, jangan up volume earphone sampai maksimum!

26 comments:

  1. haha kan dah kena bom pakai bola bola api .

    ReplyDelete
  2. lenkali tgk kiri kanan dulu..kuikuikui

    ReplyDelete
  3. ada lagi orang guna pembaris sekarang .. ingatkan cikgu dulu2 jer guna pembaris !

    ReplyDelete
  4. hehe ko layan bola api? jiwa tgh berbunga2 ke beb?

    ReplyDelete
  5. apa da..
    lgu len pya byk bola api gak..

    ReplyDelete
  6. hekhekhek. bola bola hapi, amek ko xD

    ReplyDelete
  7. bola bola api..??
    hape ke punya old skool lagu tersebut...
    kui kui kui...=.=

    ReplyDelete
  8. jiwa aku memang sedang kacau bilau dan bergolak skarang.sekian.
    rindu aku x?ang jangan nak tipu......hak2 :P

    ReplyDelete
  9. lanun layan lagu plng comel?
    keh3..
    muke ganas dlm ati ade taman..

    ReplyDelete
  10. @Yaya:

    mane ade mana ade.. still cool bebeh..

    ReplyDelete
  11. @Kentang:

    hahahahha.. Kak Peah, aku dok buat kerja laaa...

    ReplyDelete
  12. @Uncle Hamzah:

    itu spesis yang hampir pupus... hehehehhe

    ReplyDelete
  13. @Lalingloi:

    jangannnnnnnnnnn bayangkannnnnn :))

    ReplyDelete
  14. @Mashy:

    ia menjadi oldskool yang terhebat.. koh koh koh

    ReplyDelete
  15. @Aleen:

    weii.. rindu kat hang.. takde member nak gadoh gadoh.. koh koh koh

    ReplyDelete
  16. @Cik Ezy:

    pembetulann.. dalam hati ada taman permainan... koh koh koh

    ReplyDelete
  17. lanun zaman skrg pun dah pandai guna earphone yek! opssssssssssss.......................

    ReplyDelete
  18. @Ila:

    aik??.. la nie dah tuO kO?.. koh koh koh..

    ReplyDelete
  19. @Miss Nurul:

    ini lanun canggih manggih.. koh koh koh

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD