13 February, 2011

Sori Cik, gua errr... sengaja...

Masa : berbelas taon yang lampau.. malam.
Tempat : kampung tempat aku buat onar

Diktator Sadis siap menggosok bajunya yang mengerlip. Eceh.. nak gie detim ker ape. Dok mengetest baju tue entah berapa kali. Menyampah aku.. mentang2 la baju baru..

 Lepas gosok baju dia pergi ke kedai Ah Pong untuk potong rambut.

Sebelum keluar, Diktator Sadis pesan ngan aku, suruh pasang ubat nyamuk dalam bilik dia.

Kenapa di panggil ubat nyamuk pun aku tak tau.. walhal, benda alah tue nak bunuh nyamuk... ubat kejadahnya?.. lain la kalau nyamuk tue demam, benda alah tue bagi nyamuk elok demam lain laa an an an..

Aku buat buat lupa. Dok ralit layan citer Ninja yang ade hero dia nama Sasuka tue.
Sampai Diktator Sadis balik pun aku masih lagi lupa.

Bila dia masuk ke bilik..
"Ko tak pasang ubat nyamuk bilik Cik lagi ker!!?"
soalnya dengan suara petir.

Aku bangun terkocoh kocoh ke dapur dan mengambil lingkaran nyamuk Fumakilla di atas para. Aku bawa ke bilik Diktator Sadis. Diktator Sadis keluar dan naik ke rumah atas.

Aku nyalakan lingkaran nyamuk dengan hati yang bengkek.
Dalam hati menyumpah nyumpah. Macam laa dia tak leh pasang sendiri.



Lepas dinyalakan, aku tolak ubat nyamuk ketepi dinding betul betul bawah baju mengerlip Diktator Sadis.
Niat supaya baju beliau berbau ubat nyamuk..rasakan. Ko suka mengarahkan aku kannn..

Aku keluar dan menghempas pintu bilik Diktator Sadis dengan kuat tanda protes.
Aku sambung layan TV.

***

Pagi esoknya sebelum gie sekolah aku bersarapan Jurus Makian Tak Hingat Dunia  dan cubitan manja dari Diktator Sadis.
Baju mengerlip dia berlubang-lubang sebab jatuh atas ubat nyamuk.

Pedih woo pipi aku..
macam kena cubit ngan tungku dapur panas..

..Dan Diktator Sadis terpaksa menghadiri dinner kompeni beliau dengan memakai baju kurung lama.
Gila punya skema macam awek kampung..ehh.. memang awek kampung pun..
Takdak baju mengerlip ngerlip yang vogue.

Aku paham kenapa beliau marah.
Aku tersengih sadis dalam kesakitan...

***

34 comments:

  1. skrg neh mak tiri lagi tak cik ko tu??? hahah..

    garang betull

    ReplyDelete
  2. cian makcik hang tau...xdpt nk bergaya sakan...hehe

    ReplyDelete
  3. aujinz sebenarnya teringin nk pakai,,.tp x leh..sbb tu dia sabotaj..

    ReplyDelete
  4. haha, padan muka aujinz... lain kali buat kerja biar ikhlas tau

    ReplyDelete
  5. sokong komen org atas..
    pdn muke beliau..
    koh3

    ReplyDelete
  6. hahaha...padan muka...tu la lenkali sila ikhlas ye...
    cuba try baju ojin pulak bakar ngan ubat nyamuk..agk2 bengkak tak hati..??kekekekeke

    ReplyDelete
  7. @cik lapanbelas:

    semenjak aku tinggalkan kampung dan duduk di asrama, dia dah tak garang dah..

    koh koh koh..

    ReplyDelete
  8. @Ann:

    aku tak sengaja laaa.. koh koh koh

    ReplyDelete
  9. @Ila:

    citt.. memandai jer dia.. koh koh koh

    ReplyDelete
  10. @Cikgu Lia:

    dengan ikhlas laa tue.. muahahahhaha

    ReplyDelete
  11. @Cik ezy:

    ahaks... terima kasih.. koh koh koh

    ReplyDelete
  12. @Mashy:

    tak punye.. silalah try baju pagoda tue.. koh koh koh.. mesti cool punyer..

    ReplyDelete
  13. tak bek woo pedajal org..hahahaha

    ReplyDelete
  14. baju pagoda pekes...??
    try baju mahal2..armani ke..hape ke...baru taw..=p

    ReplyDelete
  15. ko jahat gile... haha.. nasibh tak terbakar rumah weh...

    ReplyDelete
  16. rumah terbakar panggil bomba.. baju terbakar, nk panggil sape?? hehe...

    baik alhamdulillah.. en Lanun sihat? (baru menjawab soalan.. =D)

    ReplyDelete
  17. haha..sadis betul tu...tak nyempat nak melawa..keh keh

    ReplyDelete
  18. @Akak Kentang:


    mane ade aku pedajal orang.. koh koh koh

    ReplyDelete
  19. @Mashy:

    koh koh koh.. naseb baek takde baju mahal..

    ReplyDelete
  20. @Applemintlady:

    cik applemint, biasanya, lima hari sekali..hik hik hik

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD