26 March, 2011

Macam takde orang lain..

Assalamualaikum..
Lanun bagi salam nie.. tak jawab dosa!


Korang pernah rasa diri korang macam bola tak. Orang tendang ke sana ke sini sesuka hati. Janji gol! Aku rasa diri aku dah macam bola dah skang nie. Aku ditendang ke sana ke mari semata mata mak puaskan hati orang lain. 

Cipan.. typo plak.. bukan Mak.. Nak! 
Bengong...kang tak pasal pasal orang ingat aku golongan Mak Mak plak.

Setakat buat kerja aku takde masalah. Tapi masalahnya, kerja yang aku disuruh buat adalah masalah yang orang lain buat. Jadi masalah aku ialah menyelesaikan masalah yang orang bermasalah buat sampai jadik masalah. errr..... korang faham ker?

Watdehel kan. Haishhh.. kalau korang tengah belajar lagi, belajar elok elok. Jangan cepat sangat nak keje. . Jangan jadik kuli macam aku. Politik orang opis sama keji macam ahli politik. Kalau korang jadik pemimpin, jadik pemimpin elok elok. Jangan lepaskan tanggungjawab korang sampai rapat ke lantai.

Aku?. Just follow the flow. I'll play their games. Tak bleh main, baru kite bako!

Ada aku kesah?


31 comments:

  1. ala..kecian abg ojin kite ni..

    xpe..xpe..nnt kita sepak dorg k..berani dorg sepak2 ojin kesayangn kami ni..hishhh..

    ReplyDelete
  2. banyak-banyak sabaq na. .
    dah keja, len plak probnye kan. .
    klu student, dok merungut psl esaimen n test. haha,

    ReplyDelete
  3. ko korek idong jari kelengkeng..
    ak korek idong jari telunjuk...
    owh lupa...
    jari telunjuk ak 20x ganda kecik dr jari kelengkeng ojin...
    ok!
    [besow btl lobang idong mu ojin!]



















    owhh man!!
    benci nye org cari kita sbb dorang x ley setelkan masalah. menyusahkan.... btl3~ follow the flow 1st.. pastu smpai tahap cipan anak ke 9.. mmg ak sembor seko2.... hormat da letak tepi la... kalu ak laa...
    sabo ojin sabo!

    ReplyDelete
  4. manusia mmg mcm tu...buat onar pandai je..
    pastu org lain yg settlekan onar dia...
    org mcm tu patut kene buang dlm tasik je...
    hahahaha...
    chill le bro..
    dpt pahala selesaikan masalah org..hehhee

    ReplyDelete
  5. maslah je semua tu..
    bakoo.. bakoo..

    ReplyDelete
  6. siannye pkvik ojinz. jom kte men tweet2. bhahahha

    eh mrh2 katon tetap sempoi. heheh

    ReplyDelete
  7. waalaikummusalam.....

    pssttt dulu2 penah bercinta ngan pemain bola taw..wakakaka nasib baik..kot x...amani jadi anak pemain bola u...alalalalalal

    ReplyDelete
  8. sabor ye..terima je bro ojinx..kita nie kuli jer..yg penting kita pnye rezeki tu, sah berkat..klu dok tolak keje kt org lain, mkn gaji buta berkat rezeki tu xde..klu reti wat keje,g mane2 pon idop..;)

    ReplyDelete
  9. @Ila:

    hahahahha... alahai. terkesima sekejap..

    ReplyDelete
  10. @RIAN:

    tau takpe... semua ade masalah kan kan kan.. :D

    ReplyDelete
  11. @Lalingloi:

    cuti pon tak guna.. naik keje, makin melambak benda nak kene setel..

    ReplyDelete
  12. @Aki:

    tak habis habis nak kenakan aku eik.. aku korek hidung ko karanngg... cit!

    ReplyDelete
  13. @Mashy:

    masalahnye, diorang nak maghah, maghag kat kiter nie.. walhal, benda tue bukan punca dari kiter..

    ReplyDelete
  14. @Silah:

    men tweet tweet..dier merungut banyak sangat twit.. koh koh koh..

    katon tetap kena sempoi..

    ReplyDelete
  15. @Eiyda:

    wei nok, mak bukan citer pasal bola.. adoiaii.. sekeh gak makcik nie kang..

    ReplyDelete
  16. @Lehhcomel:

    betul betul betul tue Lehh..koh koh koh

    ReplyDelete
  17. we are in the same boat...
    saye faham sangat dgn keadaan anda...
    keke...sabo je lah...^_^

    ReplyDelete
  18. eeee lanun ranggi x senohon korek idung...egegege sabor jelah dgn manusia ni selagi boleh sabor...la taghdab la taghdab la taghdab.. ;)

    ReplyDelete
  19. tweet mcm x best je bile bace yg org lain. silah serabut. T__T

    ReplyDelete
  20. @Mashy:

    saya tak naik bot.... lalalalalala

    ReplyDelete
  21. @Reine:

    bersabor laa nie dengan mereka mereka mereka..

    ReplyDelete
  22. @Ila:

    sebab ade orang sayang... ♥♥♥

    ReplyDelete
  23. @Silah:

    dah memang macam tue cara dier.. huhuhu

    ReplyDelete
  24. mst r syg..ojin blogger kesayangn ila..taw x.. :)

    ReplyDelete
  25. hehehe..kite syg ojin ngn blog2 beliau.. ^^

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD