05 March, 2016

Intai di sebalik tabir

Saja prektis kaler kaler...Nampak tak betapa lukisan aku sentiasa berubah. Setiap kali aku bersemangat nak melukis aku akan melukis dengan sesungguh. Origami Biru adalah siri yang banyak membuatkan lukisan aku berevolve mengalahkan dinosaur.. koh koh koh...

owh, aku bukan nak cerita pasal lukisan aku sebenonya. Aku nak kongsi ngan korang satu blog yang aku dah follow sejak 2012. 


Kenapa aku nak share? Sebab dia ada cerita kisah dia menjadi asisstant kepada mangaka Prince Of Tennis, Konomi Takeshi. Serius best dari awal dia apply sampai habis. Dengan gambar. So, sedikit sebanyak kita tahu apa yang mangaka buat dan tak buat... koh koh koh. Aku dah lama nak tahu apa yang mangaka buat di belakang tabir, so, blog beliau macam lubuk emas aku. koh koh koh

Ok,. ada 50 part, korang boleh start dari sini.


You are welcome

Dah, abang nak sambung lukis Origami Biru
Bai
koh koh koh.. 

14 comments:

  1. Tengok Jamie punya entry pasal dia jadi mangaka assistant ni buat aku depressed.. This is how a pro work in a pro world of manga.... Gah!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha.. kannn.. aku rasa, eii, kalau aku boleh ganti tempat dia.. gagagagaga...

      Delete
  2. Since aku melukis semata-mata kerana hobi, bila tengok pro buat kerja terasa macam jauh sangat level, bak langit dan bumi. Hahaha.

    By pro, aku maksudkan kau Ojin.
    Blog Jamie aku baru klik link nak layan. Hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha.. meh, aku bukan pro laa bruhhh... aku pun terkial kial lagi nak melukis.. wkwkw

      Delete
  3. Weh! Aku pon selalu stalk dia tahun lepas. Pro is pro for a reason. Dia sanggup jadi pilgrim kat jepon semata2 nak jadi mangaka. Sacrifice dia tu.. *I tip my hat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannnn... jomlah kita gi Jepon Yu... wkwkwkw

      Delete
    2. Jom jom... tahun depan aku nak pi lagi, hahahaah... (baru di peringkat planning) :p

      Delete
    3. Ambuiiii, nak pegi lagi tuuuh... hahahaha

      Delete
    4. Nak pegi LAGI.....untungla..aku TAK PERNAH pegi pun.. =w=

      Delete
    5. Kannnnn.. aku punnnn... hahahaha

      Delete
  4. Shading and lighting paling susah dlm mewarna. Aku selalu mainn hentam. Kadang2 kalau tgk betul light source mcm x logik hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ah, sampai sekarang pun aku kompius lagi.. hua hua hua ~

      Delete
  5. Hmmmmmmm...depressed jugak.. =_='''''''''

    Lukisan aku dah lama x berevolve..

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD