19 August, 2010

Rasekan.. hajak aku lagi!

Pak Zack panggil aku ke meja dia. Biasanya kalau macam tue, ade la keje yang dier suruh buat.

Dier bagitau sesuatu kat aku.
Serta merta aku geleng kepala.

"Apesal plak?"
soal Pak Zack.

"Tak nak aa..leceh! Nak parking, nak simpan beg, nak cari tempat.."
jawab aku.


"Ngengade la ko. Ikut jer laaa.. ini arahan!"
Pak Zali menyampuk!


***

Aku bangun tolak kerusi ke belakang..

"Dessert plak jom!"
ajak aku.

"Sudah laaaaaa... sudah. Seluar dah sendat dah nie! Bukan ko diet ker?!"
Pak Zali geleng kepala.


"Orang dah bayo.. saya sapu jer la.. diet bior ke laut!"


Berbuka secara buffet di Pan Pacific .
Jahanam diet aku!

 Pembuka.. lobster, mutton ngan tohu..
next course, sushi, ciskek, coklat stroberi, eskrem..aku dah tak hingat nak hambik gambo.. 
tujuh hari lepas nie, aku kena sahur dan berbuka ngan cornflake jer..
padan muka aku!

21 comments:

  1. gua tak pernah makan kat hotel2 time puasa nie

    ReplyDelete
  2. waterpishhh la ko ojin!!!

    mencik mencik!!
    lobster~~
    sedap nye!!

    ReplyDelete
  3. oiii kate kt aku minum air semut..ko pn samer jek..luper gak..hahaha..

    ko de makan sosej dia tk? org bitau sosej dia tk brape nk halal tu bro kalau kt pan pac..nnt aku copy paste masuk blog sosej2 berkenaan yg tk brape nk halal tu..

    ReplyDelete
  4. oiii kate kt aku minum air semut..ko pn samer jek..luper gak..hahaha..

    ko de makan sosej dia tk? org bitau sosej dia tk brape nk halal tu bro kalau kt pan pac..nnt aku copy paste masuk blog sosej2 berkenaan yg tk brape nk halal tu..

    ReplyDelete
  5. uisshhh.... kalu mkn cemnih, mmg xyah diet laa jwbnye... muahahahaha~

    ReplyDelete
  6. wah..dahsyat punya berbuka sampai 7 hari makan cornflakes je..

    ReplyDelete
  7. aku pon da dpt seround bebuka kat otel.akak aku punye keje.bukan sedap pon.bek mak aku masak.nyum2.keh3

    ReplyDelete
  8. Parid:

    aku tak mo.. kena pakse.. :D

    ReplyDelete
  9. Fiq:

    hua hua hua.. aku makan seafood..

    ReplyDelete
  10. Aki Lam:

    lobster best.. nom nom nom

    ReplyDelete
  11. zyra:

    tue la pasal.. sob sob sob

    ReplyDelete
  12. Kniedaz:

    opkos la kak.. dah kalori melampau tue.. huhuhu

    ReplyDelete
  13. Aleen:

    nasib baik free.. kalau tak, jangan harap aku nak berbuka kat sane..

    ReplyDelete
  14. diet tu boleh adjuat...asalkan halal...kau layan jeee...

    biar gemok..asal seronok.

    ReplyDelete
  15. fndrocka;

    hahahha.. takpe takpe.. aku dah penah gemuk.. takmo dah.. :D

    ReplyDelete
  16. aku sangat suka buffet.. dan semua kawan aku tahu itu... hahahah

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD