10 January, 2011

Diari Budak Lanun - Part 6 Misi Khas


Tempat : Somewhere in Selangor
Masa : Malam

Berbulan bulan hidup aku berlalu tanpa event yang menarik. Aku cuma ulang alik ulang alik dari rumah ke Shah Alam tiap-tiap minggu.

Dan sepanjang ulang-alik ulang-alik tue, yang duduk atau berdiri sebelah aku kalau tak aBangla mesti Asoh. Kalau tak Asoh mesti Aci. Takde awek kiut miut bergetah melekit lekit. Kalau ade pun dengan balak depa. Takde vacancy lansom.

***

Telefon rumah aku berbunyi. Aku angkat dengan kemalasan. Nak harapkan si kenit, mamat tue entah merayau ke mana.

"Aujinz Tempe Sendirian Berhad. Boleh saya bantu?"
stail yang aku praktikkan setiap kali menjawab telefon. Ayah aku selalu kena.

"Tempe lutut lu. Beng, gua nak mintak tolong!"
suara Angah di hujung talian.

"Tolong free free gua takmo!"

"Ini bukan free. Lu takkan menyesal punye!"
pujuk Angah lagi

"Hah.. apehal?"

***

Honda aku menderum menembusi kepekatan malam (perghh skema tak hingat). Sejuk kemain tapi sebab aku dah terberjanji dengan si Angah, aku gagahi jua.


Honda Lampu Bulat laa.. Korang ingat aku mampu nak pakai Honda Ferio masa tue??

Destinasi, Petronas Rawang. Ada tugas khas. 
Macam nak terbarai enjin motor aku bila aku pulas minyak sesuka hati. Iyer laa, moto bapak aku kan.. kalau moto aku dah lama aku wheelie lapan belas tiang siap ekor berapi seret kat jalan tar. 

Ha'ah.. kalau nak kena sepakan Padu Maut Uncle Jem bolehlah buat.

Helmet ayah aku nie sangat oldskool. Visor pon takde. Kelkatu dah berapa ekor terkorban dalam mulut aku. Paling sadis yang mati lemas sebab terjerumus dalam lobam hidom aku yang kembang. Nasib ko laa kelkatu..

Cipan betul, jauh plak nak sampai ke Petronas Rawang!
Apesal laa ayah aku tak pasang turbo kat Honda nie!

***


24 comments:

  1. har har har..lubang idong jeke yg mengerbang???

    mulot ko tak jadi gaung utk kelkatu tuh???

    ReplyDelete
  2. ini prasaan aku yg inesen ni je ke,atau memang citer ang nih tergantung?cit!

    ReplyDelete
  3. honda lampu bulat kat kg aku org wat angkat getah sekerap... petang2 bebudak sekolah rendah wat merempit...boleh?

    ReplyDelete
  4. cik 18 : hahahaha..idom jer laaa.. Ape lagi yang aku nak kembangkan??

    ReplyDelete
  5. miss nurul: boleh..tapi honda tue dah rosak..koh koh koh

    ReplyDelete
  6. Aleen : hahahaha...kan ade tulisan jepun tsuzuku tue..maknenye..to be continue....:P

    ReplyDelete
  7. zul: ciss..ko hina honda lampu bulat aku yer..tau laa ko ade baby honda...koh koh koh..

    ReplyDelete
  8. hahaha..klaka la adohhhhh
    *guling2 bole kan.....
    smbungan please...ngaaa

    ReplyDelete
  9. @Silah:

    isk isk isk.. sambungannye nanti yer.. :D

    ReplyDelete
  10. @Tosan : koh koh koh.. sambungan kemudian.. koh koh koh

    ReplyDelete
  11. sejak bile ko reti gune tsuzuku nih..dah cam drama jepun lak :)):))

    ReplyDelete
  12. @Hyde:

    ini semua pengaruh Kamen Rider laaa nie... koh koh koh

    ReplyDelete
  13. @Fiq:

    nanti laa aku sambung.. koh koh koh

    ReplyDelete
  14. @Mellah:

    haiiyaaa.. kan ade tulisan jepun kat bawah tue.. itu Tsuzuku.. maknenye to be continue..


    koh koh koh

    ReplyDelete
  15. @Ann:

    mestilah hensem.. koh koh koh..hero kan kan kan.. koh koh koh

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD