31 May, 2012

Momokkan Milo Akubelasah

Masa  kekecik, aku adalah hantu peratah Milo yang paling berkaliber. Bebudak kalau tak reti ratah Milo, mungkin mereka belum cukup kenal erti kenikmatan dunia.

Seingat aku persaingan yang sihat antara minuman coklat malt adalah antara Milo dan Ovaltine.. sapa yang tak pernah minum Ovaltine memang tak rock kapak.. sapa yang tanya Ovaltine tue apa sila terjun sungai Muar sekarang.. yang nak sebut  Vico, sila terjun KBmall sekarang.... Vico nie kira macam budak mentah jer dalam arena minuman coklat malt zaman aku membeso dulu.. bukan nak memperkecilkan Vico, tapi masa tue aku pandang Vico sebelah mata jer.. koh koh koh

Seingat aku masa aku kecik, dua nie jer lejen. Makcik aku selalu beli Milo. Kalau depa rasa rasa tak larat nak beli Milo depa beli Ovaltine. (serius aku rindu dengan tin merah Ovaltine) dan bergantung kepada hadiah yang di tawarkan, mana yang paling best itu yang depa beli. Ada botol air (Milo botol hijau, Ovaltine botol merah), pinggan mangkuk, cawan dan juga jag. Keji bukan main marketing dua dua produk nie dalam memperdaya suri rumah suri rumah sepenuh masa.

Ok, berbalik kepada topik yang aku nak ketengahkan ialah, Milo adalah minuman elit di dalam rumah nenek aku dulu. Nescafe jatuh no 2. Sebab Nescafe aku tak boleh ratah begitu saja. Milo jer boleh. 

Kalau bab membancuh Milo, makcik aku suka mengelat. Milo satu sudu, susu dan gula setengah cawan. Gila boleh kena kenceng manes aku. Aku selalu komplen tapi jawapan cliche yang selalu depa bagi ialah...


 Tengokkk.. betapa kedekutnya mereka dalam hal hal berkaitan dengan selera aku yang sedikit punya high taste.. aku dah penat nak mintak, so satu hari,  memang jadi ninja laa..

Dan kerana makcik aku tau aku peratah Milo tegar, tin Milo akan diletakkan tinggi di atas para di mana aku tak boleh capai. Sori beb, darah Satria Baja Hitam mengalir dalam badan, para mana tak ku panjat, gobok mana tak ku angkat. Tin Milo sejuk ku peluk erat...




Sampailah satu hari, Diktator Sadis dah tak sanggup menghadapi kehilangan Milo secara misteri..er.. taklah misteri sangat sebab dalam rumah tue aku sorang jer peratah Milo,  telah memomokkan aku dengan momokkan yang terkesan di dalam jiwa hatiku yang kudus lagi suci murni...



Hari hari kena saiko macam tue mau tak kau pun sama saiko.. gila punya saiko aku punya Makcik aka Diktator Sadis. eii.. Bewapa banyak saiko daaaaaa....

Sejak aku kerja, aku boleh beli satu pek beso Milo sendiri dan aku boleh ratah sampai ke petang..tapi tak lah pulak aku nak ratah..
Sampai sekarang pun aku tak ratah Milo lagi walhal benda tue sedap gila.. koh koh koh.. nanti aku ratah lah.. Tapi sekarang ada momokkan yang lagi power dari berak berdarah Diktator Sadis...iaitu..

"Depa tambah cacing kering dalam Milo.. sebab tue Milo nampak berminyak kalau bancuh dengan air sejuk"


Korang nampak tak??..nampak tak?..  gila punya saiko depa nie..ai ai ai..
Okay, aku nak away.. nak bancuh Milo Ais Tabur...

P/s: Entri nie aku taip dalam keadaan mengantuk malam tadi.. aku belajar sesuatu iaitu, jangan menaip waktu mengantuk.. lenkali aku cerita kenapa...




45 comments:

  1. Replies
    1. AAAA..tak takut ker... tak takut ker??.. koh koh koh

      Delete
  2. Milo sekarang kurang rasa coklat !

    kalau nak buat kene bubuh lagi byk2

    demmyu milo

    ReplyDelete
    Replies
    1. erm erm betul betul lalingloi... koh koh koh... amboi kemain lama tak singgah.. XD

      Delete
  3. milo memang buat sembelit la..sy xleh minum selalu..tap ketagih la milo ni..haish

    ReplyDelete
    Replies
    1. sembelit?.. alaaa.. poayah ler cenggitu.. koh koh koh

      Delete
  4. kah kah kah... berak berdarah?? apa style la tu. hahahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu adalah propaganda paling tak leh blah.. huhuhuhu

      Delete
  5. hahaha.. lepas aku baca pasal ada tambah cacing dalam milo, aku berenti juga sebulan.
    takleh tahan, nak kena minum juga!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ang pon terpedaya jugak??.. koh koh koh

      Delete
  6. yess!! ratah milo lah paling heaven.. hahaha... nak banding ovaltine ngan milo, milo lagi power.. haha...


    sekarang dah tak ketagih nak ratah milo.. nak hadap milo pon malas.. la ni buat eskrem malaysia jek. bagi bebudak ratah.. haha...

    ReplyDelete
  7. Haha. Calet. Sama dengan. Anyway, ce teka kenapa Milo tu sungguh mengketagihkan kita?

    ReplyDelete
  8. em em. tau takpe. keji betol, beria kita percaya bebetul tang cacing tuh :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahhahaha... agaknya betul kot.. XD

      Delete
  9. mila tabur resaksa seksyen 2 shah alam. sedap baq hang. aku dulu buh milo atas roti, sedap biaaaqqq hiaaangggg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mila tabur resakse kat mana plak bang... Mila AF tue ker??.. koh koh koh

      Delete
  10. aku pun dulu2 pernah lancarkan perang secara gerila semata2 nak ratah milo. biasanya terlepas sbb orng lebih syak adik aku yg ratah.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. adik ko di kambing hitamkan yer Keri.. isk isk isk..

      Delete
  11. tapi memang betul kalau orang perempuan buat air kat kedai, jarang dapat milo kaw, banyak susu daripada milo. aku lebih suka mamak wat air, betul2 kaw!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul betul.. aku kalau buat air Milo, memang dermawan gila gila..

      Delete
  12. milo ais tabur sgt heaven, okeh!




    ~ away.. mintak milo ais tabur kaw punyeeee kt kantin...

    ReplyDelete
  13. eee.. takutnya berak berdarah.. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahhaha.. propaganda jer tue.. XD

      Delete
  14. masa kecik kecik dulu , mak cakap kalau ratah milo nanti berak taik keras .

    #hye tuan tanah , jemput singgah blog saya . ada gossip pasal 'myfirstime' :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaaa.. berak taik keras pun ada juga di momokkan dulu.. koh koh koh

      Delete
  15. Zaman sekolah menengah kat asrama, aku suka buat snack milo guna milo 3-in-1 dan seterika..
    Heaven oooo...

    BTW, ko boleh jadi duta milo laa Aujinz..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. silalah Milo jadikan aku duta.. aku nak ratah Milo hari hari.. koh koh koh XD

      Delete
  16. haha..dulu milo 3 in 1 sngt femes time sekolah..slalu makan bnda tu..pastu ibu sye tgur mkn milo kang berak keras..! koh koh koh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kih kih kih... berak keras punya momokkan pun widespread??.. ermm... mungkin juga.. hik hik hik..

      Delete
  17. buat kan saya milo tabur satu boleh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh awak.. nak cawan beso ke cawan kecik?..

      Delete
  18. Hehehe....rietta dh kje nie bru dgr kwn kt opis wt citer sal cacng...trus rieta xleh nk mam milo dh skank nie...huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha.. terpengaruh juga rupanya dia.. hue hue hue

      Delete
  19. dolu2 masa kecik2 nak ratah mem besar marahhh..
    la ni, dah besaq ratah sukati aje+bila2 masa aje...kehkehkeh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa. kann.. la nie beli sepeket, hang ratah laa sengsorang depan tv nun.. koh koh koh

      Delete
  20. Replies
    1. yup bro, asal orang MuO.. koh koh koh

      Delete
  21. Sapu milo atas roti. Pastu tambah sikit susu pekat. Perghh. Terangkat.

    ReplyDelete
  22. Adoooii yaaaaa, sakit perut akkak baca citer ko yang ni nih. adoi..adoi... sebijik sedebik cam my dotter... peratah milo tegar jugak. tapi takde lah akak sembunyikan sbb mmg dah itu peberet dia..layan je... ni mata pun tgh berair dok gelakkan citer mu ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaahahha.. dotter pon suka ratah Milo ya? XD

      Delete
  23. Bestla cite ni.. saya suka baca.. saya pun suka ratah milo dulu sebab sedap gler wooo.. alam kanak2 je la yang boleh nak meratah benda tu.. sekarang ni.. da remaja..so xmanis nak ratah milo.. hehe btw.. nk cari vico.. but terbaca milo.. but never mind.. story u best..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha... terima kasih.. so, awak minum Milo ke Vico?

      Delete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD