15 September, 2012

EyeOnMalaysia # 2 - Cafe


Ambik pinggan, lap dengan tisu.. tak puas hati, tukar pinggan lain. Cedok Nasi, penuh, tolak sikit nasi masuk dalam bekas nasi, masih banyak, tolak sikit lagi. Jalan ke tray lauk, melengu lima minit depan tray nak pilih lauk.

Kais kais lauk. Tak minat. Ke tray yang lain. Cedok sikit. Betulkan baju, tudung. Sambung cedok lauk. Dah ke depan, patah balik ke tray lauk yang mula mula. Borak borak dengan member komplen lauk tak menarik, lauk tak best... hari hari lauk sama...

...mulut bercakap.. tangan tak bergerak pegang senduk tak lepas.

Kita kat belakang yang tengah kebulur rasa nak kunyah pinggan kosong tahan sabar.

Sabo jer laa.. (-___-#)


54 comments:

  1. Orang macam ni boleh diajar dengan membaling senduk tepat ke batang hidung. Sekian. pesen tak hormat orang lapar cissssss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak tau tak.. kesian dia kalau baling senduk ke hidung dia... koh koh koh

      Delete
  2. ahahaha.. bab cedok nasi buang semula dalam bekas tu aku terasa juga :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah.... tak tau .. tak tau.. XD

      Delete
  3. dh abih ke kunyah sepinggan pinggan tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada laa kunyah sikit... baru nak kunyah abis dia pun settle pilih lauk.. XD

      Delete
  4. banyak jugak aku terasa ni.. kah3..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hik hik hik... saya tak tau.. tak tau.. tak tau..XD

      Delete
  5. mengekek2 aku gelak! ini lawak...

    "akak cedok lauk ke menjala ikan kak?" hahaha

    ReplyDelete
  6. selalunya org camni aku bagi jelingan membunuh je. sebab kalau sindir kang kata x hormat org tua pulak. hoho.. ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. aishh.. kalau dia sibuk pilih lauk, jeling pon tak guna der XD

      Delete
  7. hehehe... dia pun x tau nak amek lauk apa. nak amek, lauk cam x best. x amek, xde lauk laen lak.

    ReplyDelete
  8. lain kali.. masa beratur tu.. kalau dia confius2 sangat.. lu jadi macam gro.. terangkan lauk2 tu lauk2 apa.. bukan apa.. kadang2 diorang ni datang dari afrika.. tak kenal lauk tempatan.. kesian..

    ReplyDelete
    Replies
    1. agaknye laa kan.. kesiannn depa nie..XD

      Delete
  9. ptong que je.. tak pun himpit2 die kasi kedepan mcm main bola jaring..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhahaha.. boleh gak tue..kang kena dakwa gangguan seksual plak..XD

      Delete
  10. hahhaaha selalunya potong ja que..amek lauk depan dia..dh ko nak lambat2 sangat kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. erm erm erm... berkesan jugak cara tue kadang kadang..XD

      Delete
  11. kejinya perangai orang macam tu.

    ReplyDelete
  12. hahaha... da banyak kali jumpa org cenggitu.. bengang jerk.. kalo cci.. terus ke depan.. kasi potong que.. pdn muko..

    ReplyDelete
    Replies
    1. semua potong queue jer.. senang kan kan kan

      Delete
  13. ekekekkeke selalu sangat berdepan situasi macam nie...sangat angin kalau ada barisan belakang beratur panjang... dia punya kusyuk dan tawaduk ambil lauk tue bisa buatkan perut lapar bertambah lapar huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn... kita dah laa lapo kebulur..XD

      Delete
  14. slalunya saya potong line ja...kadang2 tu saje je cakap kuat2 "mintak lalu kak!! lapo dah ni"...tapi yang tu tengok orang la...

    ReplyDelete
  15. hahaha..seb bekla x jumpe lg org2 cmni..kalau x mungkin gigi2 ni dah melekat kat kepala dia, lapo punye pasal..haish..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahhaha,,, itu beul betul lapo tue..XD

      Delete
  16. tensen kan ngan ahkak2 mcm ni..huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tensen jugak laaa kengkadang.. koh koh koh

      Delete
  17. kak duit akak jatuh..

    *terus potong q masa akaktu leka*

    ReplyDelete
  18. tak terasa, tapi tang pinggan nasi tu memang kita :/

    ReplyDelete
  19. lahai....ada gak yang macam tu....biasa rietta jumpa....sambil bersungut sambil senduk nasi ataw cedok lauk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahhaha.. adeee.. macam macam pesen ade..XD

      Delete
  20. woha.. ini memang jenis makhluk yg agak dominan di kedai makan. ramainya yg pompuan. kadang2nya yg lelaki. jarang2nya aku pun terjoin skali bab patah balik ke blakang tu. haha. *tp senduk aku lepaskan dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pun lepaskan senduk gak.. tapi aku paling geram jenis yang tak lepas senduk tue..

      Delete
    2. haha.. bawak senduk sendiri la bru xpyh berebut ngn ahkak tdi. haha

      Delete
  21. biase gak tang...patah balik ke lauk yg mula2...tp xde la smp senduk tu xnk lps..klo agak2 mcm lame nk pilih, bg can kt org blkang..boleh kan..kan..kan???

    ReplyDelete
  22. Sabo² *urut dada sendiri*


    Ada tu siap cium² bau lauk lagi. Ok itu saja aku tambah hehe

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD