10 September, 2012

Si Mem Kecik vs Cicak

Selain dari bilik tidur aku, si Mem Kecik suka menyelongkar dapur aku. Entah apa dia cari. Kengkadang dia  sendiri ke dapur untuk minum air masak. 

Satu petang tue dia masuk ke dapur tapi dia berhenti depan pintu.






Berdekah dekah aku gelak dari ruang tamu.
Dan dia keluar dari dapur dengan muka kompius.

74 comments:

  1. tu sbb dik ah comei sangat..sbb tu la cicak tu tengok ja kamu hahahahahahah

    ReplyDelete
  2. dik ah comel sgt, sebab tu dia tertarik ngan adik..

    tp dik ah jgn cium cicak tu tau.. cicak xleh tukar jadi prince.. kalau katak boleh laa... hahaa... okay x pun, ajaran sesat je ni... =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengok tengok.. Miss Alieya ajar yang bukan bukan koh koh koh

      Delete
  3. haha...dik ah dik ah...perasan la dik ah nih...kihkihkihkih....

    ReplyDelete
  4. dik ah nape dik xlarik..cicak tu nak mam dik ah la.. eee..geli geliman aku..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhahaha.. pentakut cicak rupanya puan Dysha nie koh koh koh.. XD

      Delete
  5. haha sebab cicak tu rse knpe budak tu pndg dia jugak

    ReplyDelete
  6. astaga, dpt perangai kuat perasan ni dari ojin ke dik ah..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahhaha.. oit oit oit.. mana ada... kih kih kih

      Delete
  7. aku tak terkejut pn dgn corak pemikiran dik Ah yg semakin menghampiri cara ojin berfikir.
    proses didikan ko yg istiqamah tu dh mula membuahkan hasil. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha.. haa.. nie mana ada aku mendidik ke arah yang bathil nie.. mana ada.. koh koh koh

      Delete
  8. Ahahaha...main tenung-tenung ngan cicak rupanya...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu memang hobi dia agaknya... koh koh koh

      Delete
  9. hahaha tu main tu cak dengan cicak ker dik ah.. cuba dik ah main tenung mata dengan cicak tue konfem cicak tue kalah hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang dia tenung pun cicak tue... XD

      Delete
  10. hahahaha...comel comel..dik ah yg comel..haha..

    ReplyDelete
  11. mungkin dia nak ngorat dik ah kot..hehe

    ReplyDelete
  12. **tepuk dahi


    cemana dia tau cicak tu pandang dia hahahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia tengok mata cicak tue aaa kot...koh koh koh

      Delete
  13. sebab cicak tu nak nyanyi lagu pandang2 jeling2 dgn dik ah.. hoho.

    ReplyDelete
    Replies
    1. blogonovella ko tu dah abis belom?? cam tergantung je citer dia ari tuh??

      Delete
    2. hahahha... belom.. sebab yang itu susah nak lukis, nak kaler kena ada mood.. aku tengah lukis sambungan, tapi kalau aku rasa lambat nak siap, aku buat entri biasa dulu.. koh koh koh

      Delete
  14. dik ah niiiiii, perasan laaaa...
    buehehehee

    ReplyDelete
  15. hahahahaha !! dik ah nie !! geram geram !

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat Ayong dia awak geram tak?.. koh koh koh

      Delete
  16. cicak tu pun tertanya2 bnda yg same jgk kot...nape dik ah asyik tenung cicak tu jer? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha... agaknye laa... kannn... hu ahua hua

      Delete
  17. grrr.. comel gilaaaa mem kecik!!
    geram bayang dia cakap pelat. haha

    ..rindu adik dekat rumah :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. contact laa dia... huhuhuhu.. oii.. lamanya tak apdet blog..

      Delete
  18. hahaha...inesen nyer pemikiran dia kan? kan?

    ReplyDelete
  19. adekah dik ah membuat cubaan menakut2kan cicak itu dgn menyebut uuu booo ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pasti kenapa dia buat macam tue.. huhuhu

      Delete
  20. hahaha, cek mem kecik kena ngoratla tuh..! wow! XP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena Ngurat dengan cicak? Koh koh koh

      Delete
  21. prasan je cicak tgok die.. pangai turun temurun dr ojin..
    kehkehkeh

    ReplyDelete
  22. Dik aah nie.....pasan plak dia....xde hal pew cicak nk tgk dia....sweet jew dik aah nie....konpiden memanjang....

    ReplyDelete
  23. hahahahahahahah!!!!! ahhh budak ni kan...ggrrrr

    ReplyDelete
  24. tah ye tah tidak cicak tu tgh tengok dia haha

    ReplyDelete
  25. HAHAHAHAHA comelnye.. post lah 1 gambar adik tu.. nk tgok .. msti comel ^_^

    ReplyDelete
  26. Mungkin aku dah terlekat dengan karekter si mem kecik tu sampaikan aku baca dialog dlm balloon dia dalam hati guna suara budak2..
    Hahaha, comel!..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhaha... sama laa macam aku.. kalau baca kartun ada karekter budak budak, aku pun guna suara kanak kanak

      Delete
  27. nakalnyer..kalau wat citer kartun ni mesti org suka nie.

    ReplyDelete
  28. salam sukses gan, bagi2 motivasi .,
    jujur dalam segala hal tidak akan mengubah duniamu menjadi buruk ,.
    ditunggu kunjungan baliknya gan .,.

    ReplyDelete
  29. hahahaha.. alahai... mcm2 pangai dak kecik tu.. hahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia memang ada macam macam perangai..tak larat nak layan..XD

      Delete
  30. HAHAHAHAHA ! icak tuu nak gigit adik lettewww ;p

    ReplyDelete
  31. tnggu aku g jmp mem kecik..aku nak sekeh2 sama dia..muahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahahah.. jauhkan Mem Kecik dari Mellah

      Delete
  32. KAHKAHKAHKAHKAHAHAHAH ! apa lah lucuuuuu si kecik ni

    ReplyDelete
  33. kahgkahkahkahkahakha kelakor kelakor

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD