15 December, 2012

Spesis yang mampu menguasai dunia





Entah kenapa, lipas terbang lebih digeruni dari lipas yang melepak 
saja saja di atas dinding troll orang.

Tapi dengan aku, lipas yang terbang depan aku adalah kesilapan besar..

Sebab itu agaknya lipas lebih memilih berlari tak cukup kaki dari terbang 
depan aku.
koh koh koh

P/s: Entri ini adalah entri respon kepada entri dak cEro dan Si nazha Anua
koh koh koh

77 comments:

  1. buat la entry respond entry aku :p
    *aku jarang jumpa lipas.. so taktau la takut ke tak sebenarnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha.. entri mana?.. nanti aku skodeng.. koh koh koh

      Delete
  2. pergh! gila kuat en.aujinz kita ni banti lipas tu. kihkihkih!

    ReplyDelete
  3. malang sungguh nasib si inche lipas tu. ;P

    kalau camtu, ko patut tinggal serumah dgn cero la.. haha.

    kucing rumah aku memang pantang nampak lipas. memang sampai hancur dia kejekan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahhaha... kena selamatkan cEro...

      Delete
  4. lipas?? erk... tak suka lipas! geli!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geli pasal apa?.. kaki dia eik?.. kih kih kih

      Delete
  5. ish aku memang geli betul dengan lipas. tak kisah la jalan ke terbang ke. eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..

    *malas sign in.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tau, kebanyakkan perempuan geli ngan lipas... hua hua hua

      Delete
  6. jaga kebersihan rumah anda untuk mengelakkan kehadiran lipas.
    pesanan ikhlas Kementerian Kesihatan Malaysia.
    ***tiba-tiba

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ekhem.. rumah saya clear daripada lipas... mungkin ada, tapi susah nak jumpa.. koh koh koh

      Delete
  7. Replies
    1. kasihan lipas itu dibenci... koh koh koh

      Delete
  8. ganaih betei..
    lipas2 lepas ni confirm tak terbang dah kalau nmpk kau ojin
    wahahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. confirm.. dia memang tak terbang dah.. koh koh koh

      Delete
  9. aku kalau dah bengang. aku spray dpn batang hidung lipas tu. bia mati xsmpt mengucap. grrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha.. itu memang geram sangat tue.. kah kah kah

      Delete
  10. laa memati aku ingatkan cengkerik tadi. keh3. lipas hodoh lagi weh. XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. bior laaa lipas pon nak hensem gak.. koh koh koh

      Delete
  11. Akak lipas ok lgi..jangan cicak..euwwwww

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhahaha... saya pernah minum air teh o cicak.. saya power.. kah kah kah

      Delete
  12. wahhh, laz part tu! MY SAVIOR!!!! keh3!

    ReplyDelete
  13. aku pun pantang ada serangga terbang dpn aku. mmg aku libas. kalo nak terbang, pi terbang jauh2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "hak terbang, hak kami!!!" - Lipas Komittee

      Delete
  14. ahahah...popular btol lipas di kalangan bloggers no...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaaa..itu yang kita tak tau apa masalah lipas dengan blogger nie.. kah kah kah...

      Delete
  15. sumpah benci giler ngn lipas..
    tgok muke lipas pon dh nyampah..
    duk kuates ni lipas byk sgt..
    benci lipas umpama benci pengadil yg bernama lee min hu..
    eh? kehkehkeh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabo cik Ezy, sabo.. kah kah kah.. Lipas juga mahukan keamanan...

      Delete
  16. Ermmm..rasa takut lipas time dia berlari-lari anak kat tepi kaki jer...sbb lipas ni suker nau panjat kaki den...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu lipas gatal... saya rasa, itu lipas jantan.. koh koh koh

      Delete
  17. Hahaha, 'bandit'! Terbaik!!!
    Aku rasa, aku perlu tingkatkan keberanian terhadap lipas, mcam ko..hahah

    Thanks btw...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahha.. chaiyok! chaiyok cEro.. yakin boleh. koh koh koh.. XD

      Delete
  18. Replies
    1. hahahha.. siapa? Lipas ke.. awak?.. koh koh koh

      Delete
  19. selalunya aku pijak je lipas, tapi tiap kali aku nak pijak, aku teringat cerita man in black, yg lipas ckp terima kasih sebab tak pijak dia, terus aku jadi sejuk hati... tapi pikir lama2 aku pijak balik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Hak hidup, hak kamiiii!!" - Lipas Committee, 2012

      Delete
  20. Aku ni pemaaf orgnya jd ak biarkan je lipas tu pegi lepas dia jnji takkan dtg balik.
    Tp sjak diorang mngkir jnji ni aku memang ketuk je dgn apa2 jenis snjata yg ada

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkir janji itu buruk padahnya... koh koh koh

      Delete
  21. kah3, lipas merangkak depan org pun org blh rilex ag, dia terbang siap ar,ape yg ade kat tgn time tu akn terbang kat dia....haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah... dah faham dahhh.. koh koh koh

      Delete
  22. ishkkkkk...tak suka lipas lah!!!! geli!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. geli sebab kaki dia kan CiM... kah kah kah

      Delete
  23. tak suke lipas yg terbang2 ni.. geli sikit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. "hak terbang, hak kami!!!" - Lipas Committee, 2012... koh koh koh

      Delete
  24. lipas dan penyapu lidi tak dapat dipisahkan..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. dan suatkabo, dan majalah, dan sebagainya... ~

      Delete
  25. bandor betul lipas ni..wkwkwkw...pakai mp3...lol

    ReplyDelete
  26. lipas dengar mp3 ke tu? hahaahaaha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. lipas urban.. dia dengar Dr. Dre Beat... koh koh koh

      Delete
  27. haha... lipas tu tak bersalah... dah kene hukuman mati...

    ReplyDelete
    Replies
    1. indiscrisminate killing. Total lipas genocide.. kah kah kah...

      Delete
  28. stuju!

    lipas patent yg suke terbang lebih menggerunkan. Lebih2 lagi terbang kearah muka kita. demmit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. so, prepare apa apa senjata yang berdekatan.. koh koh koh...

      Delete
  29. bila duk asrama, baru tau lipas boleh terbang, kdg2 selamba jer dia terbang depan aku...sejak tu aku fobia ngn lipas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lorrr... kan lipas ade kepak.. takkan dia buat perhiasan jer kepak dia tue.. koh koh koh

      Delete
  30. cik takut gak dgn lipas.. tak kisah laa terbang kaa duk diam jaaa hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha.. saya faham.. kebanyakan para wanita begitu.. koh koh koh

      Delete
  31. heee!!!tengok lipas leh buat nia lari 1 rumah..lompat dr katil yg tinggi..geliii!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aaa.. kalau dia pon melompat atas katil jugak?.. cik Nia nak lompat ke mana?.. koh koh koh

      Delete
  32. Replies
    1. Boss kucing takkan takut lipaih kottt... wakakakakaka

      Delete
  33. cop2!ni takut lipas gerak ke ape ke..lipas kicik je tau

    hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wakakaka.. tak.. saya tak takut dengan lipas, tapi saya pantang nampak dia terbang sebab otomatik rasa nak libas dia dengan apa apa yang tercapai XD

      Delete
    2. haha *angguk2*

      baiklah saya faham ayat ituu.. kikiki

      Delete
  34. ok lepas ni kalau ada lipas, akan ku jerit memanggil namamu itu.. hahaha

    ReplyDelete
  35. lipas yg cool pakai headphone.hahaha..
    x bape nak gerun ngn lipas setakat ni..(belagak x?)
    ketuk mereka dgn penyapu pon ok..

    ReplyDelete
  36. mak aih..

    aku tengok bulu2 kat kaki pun dah seriau dah:D

    ReplyDelete
  37. lipassssssssssssss!!!!!!!!!!!


    *lari satu rumah jerit2 selagi takde org bunuh dia...

    kill! kill! die! die!~

    ReplyDelete
  38. btlbtl...rietta lebih tkut pada lipas terbang....sbb terpengaruh ngn kata kata org lipas terbang lebih berbahaya...

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD