03 November, 2013

Menjawab komplen secara pro

Sorry sebab aku slow sikit mengupdate blog dua tiga menjak nie. Aku bizi dan bizi dengan urusan IRL. Oooo ada kehidupan sebenar rupanya aku nie.. kakakaka...
Aku bizi ada dua sebab. Satu memang sebab kerja, satu lagi... ermmm dah konfem nanti aku kabo ler. Tapi yang follow aku kat Twitter tahulah kenapa aku bizi kan. Tunggu dan lihat. Hiks...

Pasal kerja plak, memang aku sangat sangat bizi. Selalunya handphone aku siap caj pagi, petang dah habis bateri. Tapi dua tiga menjak nie, bateri handphone aku boleh tahan 42 jam. Power betei. Nampak tak bizinya tue macam mana. Ai ai ai...

Dan aku semakin pandai menjawab telefon dan komplen. Kakaka.. ini yang korang dapat bila handle komplen orang hari hari.


Aku pun tak faham. Sistem slow diorang komplen, sistem terlampau advance diorang komplen, sistem tak jalan diorang komplen sistem dah jalan pon diorang komplen. Manusia manusia...~


Yang ini selalunya yang tak nak susahkan diri pergi buat report dan bayo denda. So diorang buat buat tanya. Walhal dalam borang permohonan dah terang terang beso kabo kad yang hilang memang kena buat report polis dan bayo denda. Nak mintak waive laa tue. 



Dah biasa dapat aduan macam nie. Diorang ingat sebab unit aku handle access control, skop kerja aku termasuk ganti door bell yang rosak agaknya. Adoiyaiii, itu kerja Property la dey!
Kalau Property lambat tukar, tukarlah sendiri. Beli door bell yang kat kedai Seringgit tue. Settle!


pon ada jugak yang macam nie... 
Yang jenis ini... 
aku pun tak tau nak kata apa.
Sabo jer laaa....


P/s: 
Takde masalah kalau korang kerja bahagian Customer Service. 
Memang hari hari layan komplen
Masalahnya, aku bukan kerja bahagian Customer Service. Dan takde laa aku jawab loyar macam tue sepanjang masa. Cuma bila time tak betul tue, si pemanggil pon loqlaq.... memang kena laa...

Haaa.. gitu.


48 comments:

  1. Soalan last..speechless troihh..
    Hahahahahaha
    Nak cuba laa nanti. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak cuba apa?.. aaaa.. cuba sila cuba.. koh koh koh

      Delete
  2. haha... cam susah je keje..

    btw, ape citer tu? nak tau gak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak susah mana... koh koh koh.. orang jer yang menyusahkan

      cerita apa cik Alieya?

      Delete
    2. Ala... yg ckp bizi tu....
      Nak tau gak... selongkar burung berkicap xde pape pun jumpa... =P

      Kantoi pen-stalk terhandal.. muehehee~

      Delete
  3. Replies
    1. hehehhehe.. bearnilah sikit sikit XD

      Delete
  4. oh... pasal urusan lg satu tu... hohohooo~

    tahniah? :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hah.. hang tau ka urusan apa?.. kah kah kah..

      Delete
    2. dak pon, sbb tu ada tanda soal teeew~ XD

      Delete
  5. Ikut kt tuwit pun stil kawe xnmpk permainan ojin yg nk bina mesjid tu..eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha.. bilo maso lak den nak bino mosojid. haishh. takdo takdo.. plan pon takdo laie.. kakakka

      Delete
  6. Salam :-)

    Aku dulu pernah kerja fully customer service..Memang aku akan jawab dengan penuh berhemah dan budi pekerti tinggi..

    Sifat-sifat mulia ni aku terbawak2 sampai bila aku tukar kerja:)

    Jadi persoalannya, bila kita nak buat entri/buku/kartun kolaborasi bersama ni ojin?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ... power kan kan kan...

      Haaa, itu yang aku nanti nantikan... nanti kita plan ya

      Delete
  7. memang molek sgt dah tu ko buat part time kerja customer service...hak3..

    ReplyDelete
    Replies
    1. maleh laa den.. nyusahkan laie ado laa.. kakakkaa

      Delete
  8. bizi yg lagi satu tu pasal walimatul urus ko ke? jgn diskriminasikan follower blog dgn follower twitter. aku alahan dgn tweet tweet ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. walimatul urus mana plakkkk... ahhh.. ahhh... takdo kono mengono laa... kakakkaka

      Delete
    2. puan sri katak merahNovember 4, 2013 at 10:50 AM

      nk nyemak gak kt cni...demok!!!!...jgn diskriminasi...wakakaka

      Delete
  9. Hahaha. klaka gila. terima kasih la membuatkan weekend aku tiba2 trasa best. hahaha. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. samo samo.. hah, tambah nasik! tambah nasik!

      Delete
  10. HAHAHAHHAHA YANG LASTU YANG LAST TU!!!!!

    ReplyDelete
  11. cis!!! x bolah blaahh yang last tu.. tersembur air liur dek tergolak!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hamboi, sampai menaip pon tersasul eik.. koh koh koh

      Delete
  12. Ada plak ko,plen xberkenaan....sabar jerr la....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah.. bersabarlah nie.. hua hua hua

      Delete
  13. hat laz tuh..jawab
    "sorik cik, gaji x masuk bulan nih.."
    ho ho ho

    terbaekk le Aujinz..."multipurpose" punye staff~

    ReplyDelete
    Replies
    1. multi purpose ke multi tasking? kakakkaa...

      Delete
    2. kene aku~
      adek beradik multi tasking le tu..hoho

      Delete
  14. konfius jap ojin ni kerja apa senanye hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. mohon blog buat butang like atau retweet mcm twitter n fesbuk...nak retweet statment ojin kata dia jaga..puhahahha

      Delete
    2. kakakakaka... tak dapekkk.. tak dapekkk.. koh koh koh

      Delete
  15. kkakakaka...siang keng mung...aku fhm sbb aku pun jd kes cmtu...hakikat bukan CS...

    org call tanya tarikh brp aribulan pun ada...rasa macam nak cekik2 jer..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sume tu pemalas nak cari sendiri...kekdg bunyi tepon jd mls nak angkat woooo

      Delete
  16. ble bagi no telepon? nak komplen gak

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakakakakaka.. tak boleh... koh koh koh

      Delete
    2. Kalau nak no ojin beli coki3 kat aku..

      Delete
  17. selalu jugak kena buat keja customer service ni even terang2 bukan keja kita..so jawapan pun kdg2 naseb ler ngeh3..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kan kan.. kita bukannya ada kursus menjawab telefon secara berhemah.. koh koh koh

      Delete
  18. Aku pernah jadi macam ni...
    Padahal aku bahagian marketing, dpt phone call mcam bahagian admin plak..."
    Tanya soalan2 sulit syarikt yg aku pon tak tau nak jawab...
    Last-last aku tibai je, lantak betul ke tidak...hahaha

    ReplyDelete
  19. haha.. kalau keje mcm ni, mmg kena kesabaran yg tinggi..

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD