Aku bizi ada dua sebab. Satu memang sebab kerja, satu lagi... ermmm dah konfem nanti aku kabo ler. Tapi yang follow aku kat Twitter tahulah kenapa aku bizi kan. Tunggu dan lihat. Hiks...
Pasal kerja plak, memang aku sangat sangat bizi. Selalunya handphone aku siap caj pagi, petang dah habis bateri. Tapi dua tiga menjak nie, bateri handphone aku boleh tahan 42 jam. Power betei. Nampak tak bizinya tue macam mana. Ai ai ai...
Dan aku semakin pandai menjawab telefon dan komplen. Kakaka.. ini yang korang dapat bila handle komplen orang hari hari.
Aku pun tak faham. Sistem slow diorang komplen, sistem terlampau advance diorang komplen, sistem tak jalan diorang komplen sistem dah jalan pon diorang komplen. Manusia manusia...~
Yang ini selalunya yang tak nak susahkan diri pergi buat report dan bayo denda. So diorang buat buat tanya. Walhal dalam borang permohonan dah terang terang beso kabo kad yang hilang memang kena buat report polis dan bayo denda. Nak mintak waive laa tue.
Dah biasa dapat aduan macam nie. Diorang ingat sebab unit aku handle access control, skop kerja aku termasuk ganti door bell yang rosak agaknya. Adoiyaiii, itu kerja Property la dey!
Kalau Property lambat tukar, tukarlah sendiri. Beli door bell yang kat kedai Seringgit tue. Settle!
pon ada jugak yang macam nie...
Yang jenis ini...
aku pun tak tau nak kata apa.
Sabo jer laaa....
P/s:
Takde masalah kalau korang kerja bahagian Customer Service.
Memang hari hari layan komplen
Masalahnya, aku bukan kerja bahagian Customer Service. Dan takde laa aku jawab loyar macam tue sepanjang masa. Cuma bila time tak betul tue, si pemanggil pon loqlaq.... memang kena laa...
Haaa.. gitu.
Soalan last..speechless troihh..
ReplyDeleteHahahahahaha
Nak cuba laa nanti. :P
nak cuba apa?.. aaaa.. cuba sila cuba.. koh koh koh
Deletehaha... cam susah je keje..
ReplyDeletebtw, ape citer tu? nak tau gak...
tak susah mana... koh koh koh.. orang jer yang menyusahkan
Deletecerita apa cik Alieya?
Ala... yg ckp bizi tu....
DeleteNak tau gak... selongkar burung berkicap xde pape pun jumpa... =P
Kantoi pen-stalk terhandal.. muehehee~
hahaha. beraninya awak...
ReplyDeletehehehhehe.. bearnilah sikit sikit XD
Deleteoh... pasal urusan lg satu tu... hohohooo~
ReplyDeletetahniah? :p
hah.. hang tau ka urusan apa?.. kah kah kah..
Deletedak pon, sbb tu ada tanda soal teeew~ XD
DeleteIkut kt tuwit pun stil kawe xnmpk permainan ojin yg nk bina mesjid tu..eh?
ReplyDeletehahahha.. bilo maso lak den nak bino mosojid. haishh. takdo takdo.. plan pon takdo laie.. kakakka
DeleteSalam :-)
ReplyDeleteAku dulu pernah kerja fully customer service..Memang aku akan jawab dengan penuh berhemah dan budi pekerti tinggi..
Sifat-sifat mulia ni aku terbawak2 sampai bila aku tukar kerja:)
Jadi persoalannya, bila kita nak buat entri/buku/kartun kolaborasi bersama ni ojin?
... power kan kan kan...
DeleteHaaa, itu yang aku nanti nantikan... nanti kita plan ya
memang molek sgt dah tu ko buat part time kerja customer service...hak3..
ReplyDeletemaleh laa den.. nyusahkan laie ado laa.. kakakkaa
Deletebizi yg lagi satu tu pasal walimatul urus ko ke? jgn diskriminasikan follower blog dgn follower twitter. aku alahan dgn tweet tweet ni
ReplyDeletewalimatul urus mana plakkkk... ahhh.. ahhh... takdo kono mengono laa... kakakkaka
Deletenk nyemak gak kt cni...demok!!!!...jgn diskriminasi...wakakaka
DeleteHahaha. klaka gila. terima kasih la membuatkan weekend aku tiba2 trasa best. hahaha. :D
ReplyDeletesamo samo.. hah, tambah nasik! tambah nasik!
DeleteHAHAHAHHAHA YANG LASTU YANG LAST TU!!!!!
ReplyDeleteHoh.. kenape dengan yang last?
Deletecis!!! x bolah blaahh yang last tu.. tersembur air liur dek tergolak!!
ReplyDeletehamboi, sampai menaip pon tersasul eik.. koh koh koh
DeleteAda plak ko,plen xberkenaan....sabar jerr la....
ReplyDeleteha ah.. bersabarlah nie.. hua hua hua
Deletehat laz tuh..jawab
ReplyDelete"sorik cik, gaji x masuk bulan nih.."
ho ho ho
terbaekk le Aujinz..."multipurpose" punye staff~
multi purpose ke multi tasking? kakakkaa...
Deletekene aku~
Deleteadek beradik multi tasking le tu..hoho
konfius jap ojin ni kerja apa senanye hahaha
ReplyDeletesaya jaga jer XD
Deletemohon blog buat butang like atau retweet mcm twitter n fesbuk...nak retweet statment ojin kata dia jaga..puhahahha
Deletekakakakaka... tak dapekkk.. tak dapekkk.. koh koh koh
Deletekkakakaka...siang keng mung...aku fhm sbb aku pun jd kes cmtu...hakikat bukan CS...
ReplyDeleteorg call tanya tarikh brp aribulan pun ada...rasa macam nak cekik2 jer..huhu
hahahahha.. hang lagi haru
DeleteSume tu pemalas nak cari sendiri...kekdg bunyi tepon jd mls nak angkat woooo
Deleteble bagi no telepon? nak komplen gak
ReplyDeletekakakakakaka.. tak boleh... koh koh koh
DeleteKalau nak no ojin beli coki3 kat aku..
Deletehang nak kene lempang?
Deleteahaha...koh3...
ReplyDeletekoh koh koh...
Deleteselalu jugak kena buat keja customer service ni even terang2 bukan keja kita..so jawapan pun kdg2 naseb ler ngeh3..
ReplyDeletekan kan kan.. kita bukannya ada kursus menjawab telefon secara berhemah.. koh koh koh
DeleteAku pernah jadi macam ni...
ReplyDeletePadahal aku bahagian marketing, dpt phone call mcam bahagian admin plak..."
Tanya soalan2 sulit syarikt yg aku pon tak tau nak jawab...
Last-last aku tibai je, lantak betul ke tidak...hahaha
haha.. kalau keje mcm ni, mmg kena kesabaran yg tinggi..
ReplyDeleteHAHHHAH, sempoi je jawapan
ReplyDelete