24 February, 2014

hari ke...errr.... of 365

Hai Korang, selamat Hari Isnin.. *koh koh koh*

Hari Isnin paling orang tak suka. Kesian Isnin. Korang ingat Isnin nak ke jadi hari pertama  dalam minggu bekerja?.. Hah? Hah? Hah?.. dia terpaksa, tahu. Kalau boleh dia nak tuko tempat dengan Jumaat tapi apakan daya, Jumaat pon tak nak beralah rileks kat tepi korek hidung sebab orang paling suka ke dia. Tapi Hari Isnin kat negeri Johor sekarang dah urut dada lega sebab tugas dia dah ditanggung oleh Ahad. Sekarang Ahad plak sakit kepala memikirkan orang Johor yang mula membenci dia dan mungkin terbit perkataan "Sunday Blues". Kalau Sunday Blues terus orang bagi McDonel Sundae sedaplah jugak kan kan kan.

Sabtu Ahad korang buat apa? Bagi orang lain lain negeri aku kena laa tanya Jumaat Sabtu korang buat apa?.. barulah adil dan saksama. aku kan prihatin orangnya. Nampak tak kemesraan terpancar di raut wajah.                    *krik krik krik*

Dua hari di rumah, aku dah mula eksesaiz semula. Almaklumlah, penimbang aku dah berkerut-kerut spring setiap kali aku berdiri atas dia. Mungkin kalau dia boleh berkomunikasi, mahu agaknya dia jerit ke aku "Jilaka anak badak nie, nak terjojol spring aku tampung dia, gie dietlah hoiii"

Ai ai ai.. Alaaaa... badak kan comel...

"Bang, gua nama jer ada badak, tapi gua bukan badak bang...patutlah gemok, badak ngan cucur badak pon tak leh beza" kredit

Atau kalau boleh ada penimbang yang macam kat pasaraya tue yang bila kita timbang dan ter outmeter, terus dia kabo "Anda Gemookkkkkkkkk~" serius aku rasa nak terajang mesin penimbang macam tue nak nak masa tengah timbang ada awek kat sebelah tengah nak keluokan duit kat mesin ATM yang terkikih kikih ketawa sampai salah tekan no PIN. Haram betei. Apa plot depa letak mesin penimbang tue kat sebelah mesin ATM pon gua tak faham.

So, marilah kita bereksesaiz semula. Walopon aku dah kategori perasan kacak, aku rasa nak kacak lagi. Tak dapat badan macam Aaron Aziz, dapat badan macam Henry Cavill pon ok dah.. koh koh koh Ahh.. yang penting sihatttt.. gemuk kaaa kurus kaa.. gua tetap comel... koff


kat sini ada doktor/bakal doktor comel tak?
Saya simpankan epal untuk awak.

koh koh koh


27 comments:

  1. oh epal dah tak relevan kalau doktornya wanita cun? ok ok ok

    ReplyDelete
  2. oloo loo....ayung tetap cumil...xcaya? tanya dik aah cute....uiks..klu doktor cumil nak jumpa hr hr yea...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahhaha.. mekasih... nanti saya tanya ke dia.. koh koh koh

      Delete
  3. Replies
    1. haaaa... power kan kan kan.. kakakka

      Delete
  4. An apple iphone 5s as a present keep the female docs near to u..aannd keep away money from ur pocket..

    ReplyDelete
    Replies
    1. I better keep that kind of Apple for myself.. koh koh koh

      Delete
  5. oh, hang dah gemuk ka jinz? makan la salad selalu ngan epal hijau... epal sedap woh, rugi la buat baling kat doktor... hahah ;3

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahhaha.. dah meningkat dah nie keberatan

      Delete
  6. sabtu ahad buat apa??? google resepi sedap2 tanpa sedar diri sendirik bakal jadik anak badak jugak haha

    ReplyDelete
  7. epal? sabtu ahad? mengemas la...huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. rajinnya akak... koh koh koh... saya memasak

      Delete
  8. aku rasa berat badan ko tu ada kaitan dengan hobi memasak.

    ReplyDelete
  9. epal ijau lagi mustajab bhaii..

    untung c doc yg dpt hat epal merah tu..ho ho

    ReplyDelete
  10. rasanya tuan ambe lagi berusia dari ambe, jadi dah tua-tua ni amalkanla gaya hidup sihat.. buat poco-poco, basikal gunung ke, eh bukan dulu rajin gi kedai runcit dengan berjogging kat area rumah tu ke? apa dah jadi..

    ** komik 'origamami bluberry' dah tamat ke?

    ReplyDelete
  11. Xpernah timbang lg. Agak2 klo berat 40 kilo nnt mesin tu jerit apa eh? Hekhek

    Bf gua doter, maunya kena baling dgn epal kan?

    ReplyDelete
  12. Kalau hang jumpa doktor cun, kasi laa aku sorang...
    Kalau demam tak yah turun katil
    *ifyouknowwhatimean* **angkat kening**

    ReplyDelete
  13. olohh.. sian kt doktor laki tu.. kena pelangkung ngan epal!
    hahahaha....

    ReplyDelete
  14. cuti buat apa lagi ke rumah mertua ke rumah mak..kena adil dan saksama..ahahaha...

    amboi pilih kasih balik apel blk kt awok..koh..koh..koh

    ReplyDelete
  15. entry ini sangatlah reverse psychology..muahahaha..
    len kali sabtu ahad toksah gegatal masak sedap2..pastu makan sengsorang..
    len kali share la kalori2 itu..baru lah ari senin x rase nak insaf sangat.dah2..pegi lari keliling padang 8 juta round. :P

    ReplyDelete
  16. alaa.. saya bukan doktor comel.. tp nk epal free gak~~ haha..

    ReplyDelete
  17. amboi dokter comel je ke nak bagi epal, Org engineer comel taknak bagi ke? kbye

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD