30 March, 2009

Bila wang susut nilainya..

Matawang dinar, dollar, rupiah... semuanya duit. Bulan baru lom menjenguk lagi. Tapi dah terasa jauh lak nak gaji balik...hahahahhaha.. sengal tul..:D.

Isi minyak kereta, RM50.. isi tangki minyak moto..RM8...sarapan pagi nasi lemak ngan sambal sotong ngan teh tarik RM4.80. Beli ikan siakap seekor, RM8. Aduhaiiii... aku kluarkan RM50 empat keping dah tinggal dua keping jerk
Duh..terasa kecik jer duit skarang nie. Itu baru aku berpoya poya masa tak berkerja. Kalau aku keluar jalan jalan cari pasal..errr....makan..lagi banyak tu....bila laa aku leh kumpul harta banyak banyak..

Entah laaa......Zaman sekarang pun dah terasa duit kecik. Kegawatan ekonomi lagi. Agaknya sepuluh tahun akan datang..berapa agaknya ikan siakap seekor....Nampak gaya macam kene ternak ikan sendiri laaaa. pegaga banyak kat tepi umah aku..Ikan puyu kat parit depan tue pun banyak. Senang-senang..aku tangkap jerk buat pekasam...hahahhaa..

Doniaaaa Doniaa......

No





3 comments:

  1. memang la duit makin kecik.. kita jer yg makin mantop :))

    ReplyDelete
  2. memang la duit makin kecik.... kita jer yg makin mantop :))

    ReplyDelete
  3. Sori ler Man..aku ter set Mod mode...hahahahaha...

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD