01 April, 2009

Kerajaan Malaysia memang komited untuk menyuruh rakyat Malaysia berhenti merokok. Aku kagum...hahahahha... korang kalau tak merokok pun cubalah sekodeng kat tempat jual rokok tue..korang tengok ape yang terpampang kat kotak rokok tue...hahahahha...:))...

Aku tengok pun ngeri...ekekekeke.. dan memang memberi kesan kepada aku. Sebelum nia aku pandang iklan Tak Nak Merokok, aku buat donno jerk. Almaklumlah.. rokok itu putih suci murni, cuma bengkok jer..kalau tegakkan balik...boleh hisap lagi. tapi bila di tayangkan gambar yang begitu grafik...mak aiiii....Duh

Aku bukan heavy smoker. Sehari aku hisap paling banyak empat jerk. Tapi iklan kerajaan yang baru memang memberi kesan kepada aku. Dah seminggu aku tak beli rokok..hahahahahha.. baguslah..aku memang pun nak berhenti merokok cuma takde pendorong jerk. Skarang nie, tengok kotak rokok pun aku tak nak...

Moga moga aku akan terus tinggalkan tabiat merokok yang tak mendatangkan faedah nie. Perokok lain...jom kita ramai ramai hisap...err... Insaf......hahahahahahahha....

p/s : buat masa sekarang, aku takde kotak rokok yang mengerikan tue lagi. Kalau ada, aku postkan gambarnya yer....hik hik hik....

2nd p/s : dapat pun....kotak rokok nie kawan aku punya. Aku tumpang snap gambonye....isk isk isk... yang nie tak berapa ganas lagi. pandai dia pilih kotak rokok...muahahahaha...


0 Ngomelan:

Post a Comment

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD