13 May, 2012

Kisah seram lagi

Malam tadi, saja aku layan baca novel Fixi Zombijaya. Dah lama beli tapi terperap dalam pouch bag tak reti  reti nak keluarkan. Tahniah juga aku ucapkan kepada diri sendiri setelah lapan tahun tak beli novel, akhirnya aku berjaya mengorbankan doploh hingget untuk novel urban tersebut. Aku harap aku tak hilangkan resit untuk pelepasan cukai tahun depan.

Dan macam biasa, port aku suka lepak kalau nak membaca ialah katil aku. Sebab tilam yang empuk beserta angin sepoi sepoi bahasa dari kipas berdiri cap Mistral boleh memberikan mood membaca yang lebih baik. Ikut kajian aku laa..




Cuma aku lebih suka duduk di birai katil dari baring atau meniarap. Dengan posisi itu perut serta tabung anak anak aku tak tersepit kalau aku meniarap dan tangan tak lenguh kalau baring..

Tengah tengah ralit melayan Zombijaya di tengah malam buta, tiba tiba kakiku terasa seperti di usik oleh benda berbulu dan keras. Dengan tindakan refleks aku mengangkat kaki ke atas kot kot ada zombi bawah katil aku yang dok meraba dan nak gigit kaki aku.



Ada jugak laa terkeluar suara feminin aku tapi selepas mengenal pasti benda yang berbulu tersebut, suara jantan aku keluar balik dan memaki hamun tanpa belas kasihan sambil melempar buku fixi ke arah sasaran.

Jilaka punya binatang lipas kaki berbulu yang memang dah lama aku berbulu semenjak mereka membuat onar dahulu. Aku masih tak puas hati sebab aku asyik lupa nak beli spray pembunuh lipas.

Itu kali kedua aku di kejutkan dengan cara macam tue.
Aku bukannya takut lipas cuma lipas yang tak takut dengan aku.
Dan aku rasa dari teori kepala aku yang bergeliga, lipas tersebut memang sengaja nak troll aku.

Setiap kali aku juntaikan kaki dari birai katil, mesti pe'el macam tue depa ulang.
Jaga ko lelipas.
Gua dendam sama lu..

28 comments:

  1. tang mane nk dptkn novel zombijaya tu ek?
    dh pnt carik xjmpe2..
    huhu.

    tabung ank2 tu mmg xmenahan..
    bhahahaha

    ReplyDelete
  2. @Ezy chiaki: biasanya dia jual kat MPH.. kalau takde sila beli online kat fixi.com

    @Nurullicious: berehh bohhh...

    ReplyDelete
  3. hebat punya lipas..siap ada misi lg...lekekeke...bereh bos...

    ReplyDelete
  4. geli....kahkah!...
    .
    pondey??..jap nk imagine...eeeeeeee...hahaha!!

    ReplyDelete
  5. aaaaa memang kisah seram sangat nih! penah gak kena gini time tgk tv atas sofa tetiba dia guna kaki gua as jenjantas! until now kalo duduk atas sofa, akan bersila..trauma sepanjang zaman!

    sekian, terima kasih.
    pentakut lipas tegar

    ReplyDelete
  6. geli ye dak bila lipas tu merangkak kat kaki... kehkehkehkeh

    ReplyDelete
  7. @ Henrietta Jose : bereh boh.. XD

    @ Keri Ikhwan : koh koh koh

    @ misz eyza : tak takut lipas. Cuma geli jer bila dia merayap atas kaki.

    @ Noli : janganlah imagine. Koh koh koh

    @ Che Sue : oooo takut lipas rupanya.. kih kih kih

    @ Uncle Jonni : tue laa pasal. Koh koh koh. Dasar pervert punya lipas.

    ReplyDelete
  8. hahaha ! seramnya T____________T

    ReplyDelete
  9. habis la lipas klu aku nampak..aku akan spray sampai dia tekapai2 tak boleh benapas..puas hati aku hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini kejam nie.. kejam.. koh koh koh

      Delete
  10. Tahniah aku ucapkan kepada cik lipas dan kuncu kuncunya. Kohkoh. Nanti mai mintak upah kat aku ye lipas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo.. ada rakan subahat rupanya.. koh koh koh

      Delete
  11. Antara lipas dan anjing, mana ko takut lagi?
    hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak takut dedua dua.. koh koh koh... anjing sikit laa.. sebab dia najis dan ada gigi... XD

      Delete
  12. ini satu konspirasi hahaha...

    kempen tukar DP FB free palestine http://paliez.blogspot.com/2012/05/wa-ai-ni-palestine.html

    ReplyDelete
  13. kau patut jamu lipas tu ojin. mungkin roh dia tak aman tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. lipas tue hidup laa.. tak aman mendenya.. koh koh koh

      Delete
  14. lipas tu nak jadi pelakon la tuh.. macam citer oggy & the cockroaches. huhu.. XD

    ReplyDelete
  15. lipas-2 ni suka merayap atas kaki.. geli kot..
    buat terperanjat orang ja selalu

    mencik kat lipas !

    ReplyDelete
  16. ehehehe...lipas wt anjat..kna pijak skali br taw...

    ReplyDelete
  17. comey...hahaha
    jalan2 di pagi hari isnin yg indah..

    btw : tabung anak-anak paling x menahan.miahahahaha :P

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD