11 February, 2013

Orang malas selalu lapar

Selamat Tahun Baru Cina kepada yang menyambutnya.
Selamat bercuti kepada mereka yang bercuti..
sebagai pekerja yang berkaliber.. aku kerja... 
koh koh koh ( gelak terpaksa ). Tapi aku dah tak kisah dah kerja Public Holiday. Hari Raya pun aku kerja apa ada hal dah... Jaga yang berwibawa..

Pepagi macam nie kelaparan la plak..
dan nafsu serakah nak kan makanan Jepun... 


Lapo weii... dalam kepala nak tue semua..
tapi malas plak nak bersilat kat dapur...
koh koh koh..

tolong masakkan untuk aku.. XD


74 comments:

  1. sapa yg rajin nak masak kat kamu pagi2 makanan jepun neh??nasik lemak ok la kihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahha... tahukah anda, Sushi sangat senang untuk membuatnya dari nasi lemak... koh koh koh

      Delete
  2. dorayaki~~~~~
    sedapnya...
    nak jugakkk~~~~(sambil menelan air liuq..)

    ReplyDelete
    Replies
    1. koh koh koh... sila sila.... sila buat... koh koh koh

      Delete
  3. Makanan Jepun ni yang payah sikit. Sedangkan masakan Melayu pun dah fail nak buat apatah lagi dorayaki XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dorayaki ni dia punya batter macam nak buat pancake laa jugak... cuma dia banyak gula... koh koh koh

      Delete
  4. buat maggi la senang cepat siap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. isk isk isk.. tak membuka selera langsung... koh koh koh

      Delete
  5. sila jangan makan benda2 mentah kalau tak nak jadi ladang ternak cacing. sekian pesanan jabatan kesihatan swasta venezuela.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahhaa... semua makanan diatas di masak.. sushi saya semua menggunakan bahan yang di masak.. jangan pening antara sushi dengan sashimi XD.. sashimi ia betul menggunakan bahan mentah...

      Delete
  6. kalo malas masak, order je kat kedai..
    kan senang..
    hoho..

    ReplyDelete
    Replies
    1. membazir... membazir.. boleh buat sendiri apaaa.. huhuhuhu

      Delete
  7. dorayaki je boleh cuba buat...hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dorayaki nampak senang... tapi dia punya inti gila payah nak buat... kah kah kah

      Delete
  8. Makan la bubur segera... bubur cup.. ahahah.. xD.. segera dan sedap mcam mkan maggie gak.. ehehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahha... tak nak aa segera segera nie... kang penyakit pon segera datng... koh koh koh

      Delete
  9. Org cti dia keja..wohhh..mmg sgt berkaliber..hoho
    Mknan korea pon sodappp..hoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahhahaha... diorang punya makanan saya belum rasa lagi. huhuhu

      Delete
  10. nasi goreng org expert la, blh?

    haha... ojin, mana nak carik rumpai laut buat sushi tu? *tak penah try carik pon*

    ReplyDelete
    Replies
    1. rumpai laut tue cari kat pasaraya. Kalau kat Jusco, cari kat bahagian makanan Jepun. huhuhu.. Giant ngan Tesco pon ada... tapi kena cari laaa.. XD

      Delete
  11. awak hutang saya aiskrim TROPICANA, TUTTI FRUITTI, AISKRIM MCD, DURIAN CREPE, TAKOYAKI.. ;))

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahhaha... banyaknye.. seingat saya Aiskrim Tropicana jer.. awak nieeeee....

      Delete
  12. Replies
    1. Nasik Lemak?.. pon bolehlahhh... koh koh koh

      Delete
  13. Replies
    1. saya memang asal dari Jepun... koff koff

      Delete
  14. Kalau aku pandai masak,
    dah tentu aku akan masakkan utk ko...

    Tapi, aku tak pandai masak...Gah gah gah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaaaa... ko masakkan aku bubur pon dah okeyh... kah kah kah

      Delete
  15. kalau malas, ada jusco tak kat area rumah kau? pegi la bersilat kat sana. macam2 makanan jepang ada.. hohoho~

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dah masak pon malas, mana aku rajin nak ke Jusco... Jusco paling dekat kat Seremban nu... lepas tue Seri Kembangan, paling jauh kat Puchong nu... kah kah kah

      Delete
  16. Replies
    1. hahahha.. maaf cik Lara, takde menu baru.. koh koh koh

      Delete
  17. hahaha g beli lah weyh, xyah brsilat kat dapur. :P

    aku mkn sushi yg mber pilih je. sbb klu ak pilih msti xsedap. grrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. koh koh koh... yang beli punye tak sedapppp... koh koh koh

      Delete
  18. Tido je la camtu. Lupa tros pasal sushi. heuheu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tokleh tido bila lapo... koh koh koh

      Delete
  19. Aku klau lapar tp malas aku akn cuba baring atas katil pejam mata dan tido. Untung2 mmpi pasal mknan atau skurang2 terlupa pasal lapar

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko mimpi pasal makanan, bila kobangun tido bukan makin lapar ker?.. kah kah kah

      Delete
  20. memang betul.. malas mmg lapar. selalu lalui begitu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa.. bak kata Newton, every action has a reaction.. koh koh koh

      Delete
  21. Replies
    1. bila malas.... jom tido.. koh koh koh

      Delete
  22. lama x makan sushi..nom3. aahh, sume sedap kalo dah lapar

    ReplyDelete
  23. onigiri inti lipas rebus, mau? :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhhh... kelihatan lazat... koh koh koh

      Delete
  24. ini semua makanan doraemon.. ang ang ang. makanan anda, mana ?? eh eh lawo lukisan, gunakan 1 jari pun, boleh~... XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu semua makanan kegemaran laaaa tue... koh koh koh

      Delete
  25. untung sapa dapat kamu sbb kamu jenis besilat kt dapur an

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak berapa untunglahh... rajin ada masa jer... koh koh koh

      Delete
  26. yummy....time time lapo mmg lew semua nak mkn...klu mlas masak, malas kuar, kesian encik pwut....hehehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. encik perut terpaksalah bertabah.... koh koh koh

      Delete
  27. Replies
    1. saya kan asal dari Jepun... koh koh koh

      Delete
  28. sushi~ nyum3... meh3, datang sini..
    tadi baru je beli...

    ReplyDelete
  29. Adakah makanan² malaysia dah tak mampu menggoda selera orang malaysia sendiri?? heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kengkadang jer.... terasa nak tuko selera iyer bertukorr... koh koh koh

      Delete
  30. wahhh selera jepun yeaa ojinz...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah... amacam... boleh tak?... koh koh koh

      Delete
  31. kawen kawen kawen (40 kali)

    cukup tak doa ni buat hang dapat bini cepat? hahaha... senang nak makan pape tinggal ngendeng kat bini... koh koh koh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kawen bini tak reti buat pon... macam mana cik Tia?.. koh koh koh

      Delete
  32. amboi amboi,nak makanan jepunnnnnnn,sekeh kang :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhahha... alaaa... boleh lahhhh.. boleh lahhhh...XD

      Delete
  33. Alamak....pasal makanan lagi....
    Haihhh...teruji betul iman saya hari ni...

    =_="

    -NA-

    ReplyDelete

Tahukah kamu, komen kamu adalah makanan seorang blogger, lagi banyak komen, lagi banyak idea mencurah ke ladang gandum lagi rajin dia apdet.. hah, apa lagi.. komen ler XD